Gå til innhold
Arkivverket

[#53656] Hvor og når ble Oldemor viet?


Gjest Tove Ellingsund
 Del

Recommended Posts

Gjest Tove Ellingsund

Jeg har forsøkt dette temaet før i Brukarforumet , men prøver igjen. Esther Amanda f 28.02.1897 ble gift tre ganger i Oslo. Ektemann nr 2 skal ha hatt etternavnet Oppaker ( Ragnvald?)og sistnevnte var Anton Thidemansen.Jeg har forsøkt tilgjengelige kirkebøker fra 1922-1932, da dette er et tidsrom jeg har mistanke om at hun kan ha blitt viet.Mvh Tove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Jeg ser i Gravminner DIS Norge at hun ble begravet fra Sagene kirke, begr. V.Gravlund. Kanskje hun siste gangen ble gift i Sagene, men der stopper de skanna kirkebøkene i 1920.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tove Ellingsund

Hei, Berit! Beklager for å svare så sent! Jeg er litt usikker på om Esther ved Metodist kirken er den rette, da hun skal være født i Lier. Menigheten ved Sagene kirke kan nok se etter henne i kirkebøker, men jeg tror at etterlysningen min er kjempevanskelig. Oslo har utrolig mange menigheter, men plutselig dukker det opp informasjon en dag. Det er min erfaring :-) Ellers takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest arild andersen

heiVet du når hun ble gift 2.gang og når ekteaannen døde eller om de skilte seg.?da kan du muligens ta utgangspunkt i hvor de bodde og om mulig lete etter om hun har flyttet på seg etter det.Det kan være en mulig vei å gåmvh Arild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else B. Rustad

Hvis hun ble skilt, kan det også være en mulighet for at hun senere giftet seg borgerlig. Borgerlige vigselsprotokoller (Oslo) finner du på Statsarkivet i Oslo. Mvh Else B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tove Ellingsund

Takker for alle tilbakemeldingene!Angående datoen for attesten som ble utlevert til Oslo i 1930, så har jeg lenge lurt på om der var flere grunner til behovet for en slik attest på den tiden..Kanskje den var til en borgerlig vielse?Ang hvor mange ganger hun var gift,så er det meg fortalt at det var tre ganger. Ektemann nr 1 er det ingen som vet noe om, men ektemann nr 2 het Oppaker. Ektemann nr 3 het Anton Teodor Thidemansen. Esther døde i 1971, og hadde da vært enke noen år.Ellers skal jeg sende et brev til Statsarkivet i Oslo.Mvh Tove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.