Gå til innhold
Arkivverket

[#53663] Hva er moras navn? Kirkebok for Norderhov 1762


Gjest Alf Thore Skinstad
 Del

Recommended Posts

Gjest Alf Thore Skinstad

Hei.Jeg har forsøkt å tyde navnet til moren, men jeg gir opp.Det dreier seg om denne barnedåpen Lenke Den er nesten helt nederst på venstre side.Farens navn er Elling Tranbyeie og baret heter Guri, men hva er moras navn?Alf.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Eller kanskje det står Berit Lagesdatter eller Larsdatter, men sikker er jeg ikke på etternavnet hennes. Du er heldig som finner morens navn på den tiden, og i kirkebøkene for Helgeland som jeg leser mye i er ikke morens navn ført før i 1820 på flere av kirkebøkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne J. Engmo

Tror også Berit har rett,for på FS finner jeg ei Berte Levorsdatter gift 1.jan 1777 med Elling Tranby i Nordrehov,Buskerud. Nå er ikke alltid årstallene er å stole på her,men tror nok det er riktig par.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alf Thore Skinstad

Hei.Jeg var i tvil om at vielsen som Anne fant var riktige personer. Det var ingen merknader ved barnedåpen om at det var uekte barn.Jeg mener at jeg har funnet riktig vielse LenkePresten har skrevet tydligere her. Berit Levolsdatter.Takk for hjelpen.Alf.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Du har helt rett i det, og det er jo rart om de fikk mange barn og så bli gift veldig mange år etterpå. Men et merkelig sammentreff er det.Kanskje det da kan bli vanskelig å skille mellem barna til disse 2 parene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Kornstad

Her er vel trolovelsen til det paret som ble viet 1. januar 1777. Han kalles her Elling Gulbrandsen Flascherud og hun Berit Levorsdatter.Kildeinformasjon: Buskerud fylke, Norderhov, Ministerialbok nr. 5 (1775-1789), Kronologisk liste 1776, side 32. Permanent sidelenke: LenkeKanskje Berit har vært gift med to 'Ellinger'?Hilsen Laila Kornstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Kornstad

Heisan, her ble det visst feil lenke! Hadde bladd litt før jeg kopierte lenken!Nesten nederst på venstre side: Kildeinformasjon: Buskerud fylke, Norderhov, Ministerialbok nr. 5 (1775-1789), Kronologisk liste 1776, side 32. Permanent sidelenke: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Kornstad

Nå skjønner jeg ikke noe. Jeg var veldig nøye med at jeg hadde riktig side før jeg kopierte, men fikk opp den samme lenken! Jeg prøver igjen!Kildeinformasjon: Buskerud fylke, Norderhov, Ministerialbok nr. 5 (1775-1789), Kronologisk liste 1776, side 32. Permanent sidelenke: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Kornstad

Den virket! Her er trolovelsen til Elling Evensen Tranbye og Berit Levorsdatter 1. april 1758:Kildeinformasjon: Buskerud fylke, Norderhov, Ministerialbok nr. 4 (1758-1774), Kronologisk liste 1758, side 7. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=8524&idx_id=8524&uid=ny&idx_side=-8>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Kornstad

- og her er vielsen 17. september 1758 (helt øverst, datoen er på forrige side]:Kildeinformasjon: Buskerud fylke, Norderhov, Ministerialbok nr. 4 (1758-1774), Kronologisk liste 1758, side 15. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=8524&idx_id=8524&uid=ny&idx_side=-16>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Kornstad

En Berit Levorsdatter er døpt ved Lunder 5. januar 1735. Moren heter Ragnhild, og det gjorde jo en av tvillingene også.På venstre side, det tredje dåpsbarnet 5. januar:Kildeinformasjon: Buskerud fylke, Norderhov, Ministerialbok nr. 2B (1726-1739), Kronologisk liste 1735, side 500-501. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=8521&idx_id=8521&uid=ny&idx_side=-117>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.