Gå til innhold
Arkivverket

[#53673] Sønnen til Johannes Midtgård


Gjest Olaf Midtgård
 Del

Recommended Posts

Gjest Olaf Midtgård

Er det noen som kan gi meg opplysninger om Otto Kasper Arnesen (Midtgård) født 06.02.1890? Far er Johannes Midtgård Mor er Antonie Kristoffine Nilsen Fra folketellingen av 1891 så bodde de i krets 1 Strandgt.98 Vardø

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olaf Midtgård

Hei Astrid Takker så mye for opplysningen. Det er godt mulig at dette er rette person, men han er oppført alene, eller skal en tolke folketellingen at han bodde sammen med Holst fam? Han er oppført i kirkeboken at han er født i 1889, men var en så nøye med årstallene på den tiden. Eller kan det være at det er folktellingen som har feilt årstall? Men så var det veien videre? Mvh Olaf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Legg merke til at mora heter ANTONIE Holst og Otto står oppført som sønn. Far til Otto kan være død og mora kan være gift for andre gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olaf Midtgård

Hei Marita Takker for ditt innlegg. Jeg kan opplyse at far til Otto ble gift med en Katrine Hedlund og han omkom i 1904.Har sett igjennom komfimant listen for Vardø, kan ikke finne Otto der. Kan de (Holst) ha flyttet fra Vardø? Ser av innlegget til Astrid at ho har funne navnet til Otto i folketellingen for Trmsø,og ho Antonie har fått en søn Paul Frits med bosted Harstad, han er da bare 6 år? Her dukker det opp mange variabler. Etter som Holst er maskinist så kan det nok tenkes at de har flyttet på seg. Så dette blir spennende om en klarer å nøste dette opp??? Mvh Olaf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marita Nilssen

Jeg kommer meg ikke inn på di scanna kirkebøkern nå, men dåpen til Paul Frits f 15/11/1894 døpt 3/6/1895 finner du på s 96 i kirkeboka for Trondenes, Troms.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Villy Ovesen

Paul Fritz' dåp i Trondenes, 1895 (nr 12): [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=6760&idx_id=6760&uid=ny&idx_side=-99>LenkePaul Andreas Holst er forøvrig født 4 Sep 1864 som sønn til Fredrik Holst og Lorentse Pedersdatter: LenkeAntone Nilsdatters dåp (Måsøy 1866, nr 10): LenkeAntone, FT-1865: LenkeAntone, FT-1875:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olaf Midtgård

Hei Odd Villy. Takker så mye for dine opplysninger, men det er han Otto Kasper jeg er intresert i, etter som far hans er Johannes Arnesen Midtgård,han er av min fam. Ser av innlegget til Astrid (2) at det kan være rette person. Men det å komme seg videre. Har han noen etterkommere? Mvh Olaf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
Gjest Olaf midtgård

Jeg prøver meg på nytt om det er noen der ute som kan hjelpe meg videre i labyrinten vdr.Otto Kaspar se pkt.(1),(10).Det jeg har funne i 'pausen' er at han ble komfermert den 01.10.1905 i følge kirkebok Trondenes/Trondenes nr 37.Der er han oppført med etternavn Holst, men med rette foreldre. Jeg klarer ikke å finne, når event. mor hans døde eller om ho bor fortsatt i Harstad (Trondenes) etter at mannen døde i 1915. Har Otto også flyttet? Jeg finner han ikke under gifte i noen av kirkebøkene for Trondenes. Barna til mannen har reist ut. To til Bergen, en til Ålesund og en til Amerika. Mvh. Olaf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Villy Ovesen

På DIS-Norges 'Gravminner i Norge' finnes en Otto M Kasper Holst, død sept 1918, begravet 5 okt 1918. Kan dette være et mulig spor??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olaf midtgård

Hei Odd Villy Takker så mye for hjelpen. Dette ser intresant ut. Hadde det også stått fødselsdato, så hadde en vært sikker. Var inne på de skanna kirkebøker for Namsos, men der var ikke noe hjelp å få. Kansje en skal prøve UiT? Eller har du et bedre forslag? Mvh. Olaf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Gjest Olaf midtgård

Har prøvt UiT, men der hadde de ikke noen data etter som Namsos ble bommet under krigen. Så hvis det er noen som kan bidra med opplysninger om Otto Kaspar ( se inlegg 11 og 12) ville gleda meg stort. I følge folketellingen av 1900 for Tana, under Finkongkjeilen Midtgård er det oppført et barn som heter Isak Adolf født i Maaså 1894. Hvem sin sønn er dette? Mvh Olaf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olaf midtgård

Hei Odd Villy. Atter en gang må jeg få takke deg for hjelpen.Dette var hurtig levert.Jeg skrev feil angående Uit. Det skal være Statsarkivet i Trondheim. Mvh Olaf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.