Gå til innhold
Arkivverket

[#53680] Skifte etter Søren Meyer Stuwitz.


Gjest Gullbjørg Storvik
 Del

Recommended Posts

Gjest Gullbjørg Storvik

Søren Meyer Stuwitz var f. 15.07.1893 i Bergen og ble begr.s.st. 20.08.1974. Jeg lurer på hvem som var hans etterlatte, kone og event. barn? Hans søster Olga Marie Stuwitz, f. 1895 i Bergen ble begr. s.st. 29.05.1968. Hvem var hennes arvinger? På forhånd takk. Hilsen Gullbjørg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Bodde disse to i Bergen? Jeg finner ikke noen av dem i Bergen skifteretts fortegnelser. Det er nok en del som begraves i Bergen, men som var hjemmehørende andre steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Ifølge Gravminner ble Søren Meyer Stuvitz f 6.7.1893 gravlagt på Tilfredshet i Trh 20.8.1974. En Olga Amalie Stuvitz ble gravlagt samme sted 29.5.1968. Samme familegravsted er det også gravlagt en Helfrida Stuvitz f 28.10.1901 gravlagt 19.9.1989.Kan jeg spørre hvor opplysningen om at de ble gravlagt i Bergen kommer fra? Mvh Arnfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullbjørg Storvik

Jeg fant opplysningene om dem på gravminner. Fam. Stuwitz bodde i 1900 i Lennebergsmuget 4 i Bergen, og besto av Markus Arnt Stuwitz, f.1860 i Alta og kona Anna Maria, f. 1861 i H-fest. De giftet seg i Bergen 29.07.1892, og fikk barna: Laila Marie, f. 7.10.1891, Søren Meyer, f.15.07.1893, Olga Amalie, f. 1895 og Leif, f. 1897. Jeg tror også de har hatt en dtr. v.navn, Elisabeth, f. 1909. Denne jenta ser ut til å ha blitt gift m. Frank Paulsen, og begge disse er begr. i Arna, hun i 2000 og han i 1982. Helfrida tror jeg har vært kona til Søren Meyer. Siden jeg ikke har andre ting å holde meg til, så kanskje de kan finnes på senere folketelling enn 1900. Siden jeg ikke vet hvilken kirke fam. tilhørte i 1900, så er det også vanskelig for meg å lete. Tusen takk likevel, og skulle det dukke opp noe om dem, så tar jeg takknemlig imot. Hilsen Gullbjørg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Der er ikke noen ved navn Stuvitz i Adresseboken for Bergen i 1924-1925.På Gravminner er de i hvertfall ført på gravplassen Tilfredshet i Trh nå. Det ser ut for å være et familiegravsted.I Adressebok for Trh 1920 finner vi disse med etternavn Stuvitz; Frida, frk., Hans Nissensgt, 4 Leif, kaiskriver, H. Nissensgt. 4 Liv, skoleelev, Hans Nissensgt. 4 Maveus, hurtigruteskr., H. Nissensgt, 4 Olga, frk., Hans Nissensgt. 4 Søren, fyrbøter, Hans Nissensgt. 4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullbjørg Storvik

Jeg ser til min store forskrekkelse at jeg har ført de inn som død og begravd i Bergen, og må bare beklage så utrolig mye. Hvordan feilen oppsto kan jeg ikke helt forklare, men slik er det. Tusen takk for hjelpen til å komme ut av uføret, for her kunne jeg fort ha fortsatt å gjennta feilen. Jeg takker så mye. Hilsen Gullbjørg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.