Gå til innhold
Arkivverket

[#53688] Etterlysning; DIS-Haugalands nettutgave; Hogganvik


Gjest Arnfrid Mæland
 Del

Recommended Posts

Gjest Arnfrid Mæland

For et par år siden sto der en etterlysning på nettutgaven til DIS-Haugaland, der en kvinne søkte slekt i Etne med utgangspunkt i Hogganvik i Vikedal.I forbindelse med en annen debatt her på forumet dukket dette opp i min hukommelse, men da jeg søkte etter nettutgaven, fant jeg til min store forskrekkelse at den var fjernet. Det var etter anmodning fra NSF, fordi DIS-Haugaland hadde gjengitt artikler/saker fra NST.Er det noen som husker denne etterlysningen, og som evt har tatt vare på den?Mvh Arnfrid M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K. Sjursen

Du refererer til 2 ting : Etterlysning side som var på DIS Haugaland nettside og til våre gamle medlemsblader som er tatt bort.I hvilke av disse fant du opplysningen fra Hogganvik.Dersom det var i våre gamle medlemsblader så lurer jeg på om du vet ca. årstall.vennlig hilsen Hilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Hei Hilde,nei, jeg kan ikke huske årstallet. Men det var en relativt liten etterlysning om Hogganvik og en slektsforbindelse til Etne. Det kan jo være denne kvinnen har fått svar på sitt spørsmål. Jeg husker jeg lette gjennom Etne-bøkene den gangen, men kunne ikke finne noen link. Så jeg gjorde ikke noe mer med det den gang.Mvh Arnfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Kjære Hilde,tusen hjertelig takk.Nå var det vel ikke slik at 'damen' var fra Hogganvik, men Hogganvik var, så vidt jeg husker, et av de navnene som var nevnt, kanskje en fra Hogganvik var gift med en fra Etne. Husker spesielt at hun nevnte at de hadde vært i Etne i besøk hos slekten da hun var ganske liten. Men nå var det ingen å spørre (de var altså døde de voksne som hadde vært med). Det er mulig at denne damen var Norsk-Amerikaner.Mvh Arnfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.