Gå til innhold
Arkivverket

[#53691] Trygve Johan Løvaas - Rjukan


Gjest Jan H.Haakerud
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan H.Haakerud

Hei.Er det noen som kan hjelpe meg med å finne ut når og når Trygve ble født. Han er født i Rjukan. Hans far jobbet på Hydro. Vet bare at han er født i 1912.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianne Bakketun

Ingen Trygve Johan å finne i skanna kyrkjebøker for Rjukan. Ikkje fødde og ikkje konfirmerte. Er du sikker på at han vart fødd på Rjukan i 1912?Marianne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan H.Haakerud

Ja min mormor flyttet fra Oslo til Rjukan i 1915. Men hun er født i 1910. Men pratet med sønnen til Trygve i går, og fikk da bekreftet at han ble født på Rjukan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan H. Haakerud

Hei.Kan han være døpt i Oslo, og derfor kommer han ikke frem i noen kirkebøker fra Rjukan ?. Eller kan det være kirkebøker som enda ikke er lagt ut på nettet ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan H. Haakerud

Ok. Kan han ha vært født i 1912 men døpt i 1913/1914. ?Søsteren Randi er registret født/døpt rikshospitalet i Oslo 1910. Så da ville det være rart om han ikke også var døpt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianne Bakketun

Sjå her er giftarmålet mellom Sigurd Vilhelm og Louise Dorthea - 2. juli 1910. Lenke14. dagar seinare, 16. juli, vart Randi Synøve fødd!Marianne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianne Bakketun

For moro skuld kan eg legge til Randi Synøve sin fødsel/dåp 16. juli i 1910: LenkeSjå heilt til høgre - der står det at foreldra gifta seg 2/7-1910 i Petrus! (Las det først for Petri og sjekka Stavanger).Marianne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan H. Haakerud

Når det gjelder Trygve så er han født i 1912. Men har ikke klart å spore opp dato. Men har fra 2 hold at han er født i Rjukan. Han døde for noen år siden men den gravplassen var lagt ut på nett året før, så jeg finner han ikke på DIS-Norge siden oversikt sider over gravsteder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianne Bakketun

Er litt på gyngande grunn når det gjeld tyding av forlovarane. Den fyrste ser ut som J Bergh Johnsen (?). Iallefall Thorvald Meyersgt 79. Den andre er A. Olsen (far til Sigurd?), men gatenavnet greier eg ikkje. Usikker på om gatenavnet begynner med A eller O. Ser ut som det sluttar på hougsgt 27. Det står ein merknad til høgre - Uden lysning paa grund af bortreise.Marianne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan H. Haakerud

Skal nok være Osterhaugsgata. Fant et bilde med den adressen bak. Finner også en 'onkel' Johan, som da sikkert er Johan Bergh Johnsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianne Bakketun

Det er nok Osterhausgaden. Fann ein oversikt over gatenavn i Oslo frå 1899 - sjå her: Lenke Petrus og Jacobs Kreds er vel nær kvarandre?Marianne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianne Bakketun

Kan familien ha hatt opphald ein annan stad på vegen mot Rjukan? Har sjekka Notodden, der Hydro også hadde fabrikkar, men finn ikkje Trygve der heller. Ved giftarmålet i 1910 står det at dei skal reise bort. Du seier at Randi kom til Rjukan i 1915. Reiste Sigurd i førevegen og mor og dotter kom etter? Kva med Bjørn Løvaas? Var det bror til Randi og Trygve?Marianne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianne Bakketun

Veit du kvar dette Løvaas-navnet kjem frå? Når Sigurd gifter seg skriv han seg for Olsen. Ved Randi sin fødsel 14 dagar seinare, skriv han seg for Løvaas.Marianne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan H.Haakerud

Jeg tror Sigrud dro først til Rjukan. Jeg tror Mor og barn bodde i Oslo til barna var blitt noe større. Så derfor er det mulig at Trygve kan være døpt i Oslo.Bjørn er bror til Trygve og Randi. Han er yngre enn Trygve men usikker når han er født. Døde i en bilulykke sammen med Sigurd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.