Gå til innhold
Arkivverket

[#53702] Adriana Giertsdatter døpt 30 mai 1717 på Leka NT


Gjest Terje E Skrolsvik
 Del

Recommended Posts

Gjest Terje E Skrolsvik

I skiftet etter Adriane Gjertsdatter Brems 12/6-1755 er det nevnt bl annet et sølvbeger med navnet Gjert Arentsen Mejer 1709. Jeg har sett noen Mejer nevnt i kirkebok for Leca som jeg vil sjekke nermere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ørjan Kvaløy

Sit med skiftet etter Gjert Olsen (3. juni, 1742) Adriane er riktignok oppført som arving, men ikkje noko om opphaldsstad. Når hamna Adriane oppi Lødingen? Var det før 1742?Ser ikkje ut som skiftet var til hjelp. Det kan sjå ut som enkja mogeleg var frå Vikna, det er det einaste. Intet nytt om Gjert Olsen sitt opphav.ØK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morten Østevik

Kan navnet Meier på dagens Leka være fra denne Gjert Arentsen Mejer? Mulig Ørjan K. kan vite mere om dette.I mitt innlegg (23), var vel det mere et blindspor. Navnet Brems var vel vanlig i Lødingen på den tiden. Karen Brems var vel fra Kvikne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje E Skrolsvik

Rasmus Andersen Lind fikk en sønn Christen Rasmussen i 1740 med ei Inger Christophersdatter fra Øksnes. De var ikke gift. Antagelig gifter Rasmus og Adriana seg ca 1744 siden sønnen Anders blir døpt 29/8 1745 i Lødingen kirke.Så det passer helt fint med skiftet. Hun er ikke gift når faren dør i 1742.Vi har ikke funnet copuleringen og ikke noe leiermål. I 1715 var i alle fall fogden Melchior Meyer der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ørjan Kvaløy

Dette vart vanskeleg! Vi leitar vel etter opphavet til Adriane Gjertsdtr. i Lødingen, også kalla Brems. Adriane Gjertsdtr. frå Leka er ein god kandidat, men denne slekta frå Leka (så vidt vi veit) har ikkje noko samband med slekta Brems. Kor sikkert er det at Adriane i Lødingen var av slekta Brems? Kan det vera eit namn ho har fått 'slengt' på? Feilskriving? Adriane frå Leka og Adriane i Lødingen treng ikkje å vera same person. Eg fann dette på internett: http://www.nermo.org/slekt/d0026/g0000055.htmlHer finn vi ein Peder Arntsen Brems, son av Arnt Brems. Dette kan vel godt vera bror til Gjert Arentsen Mejer? Vi ser også at Peder Arntsen Brems har ei dotter Adriane. Dessutan er det vel kanskje sannsynleg at Gjert Arentsen Mejer er far til Adriane Gjertsdatter? I såfall er ikkje Adriane i Lødingen dotter av Gjert Olsen frå Leka.ØK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje E Skrolsvik

Hei Ørjan.Til orientering: Den Arnt Brems du finner der har 2 barn: Peder Arntsen Brems f 16.. (snekker)død ca1735. g. Kirsten Nilsdatter f ca 16.. død 1739.(hun ble g.2 med Andreas Kongsvolden ?) det er notert fire barn: 1:Karen Pedersdatter Brems f 1721. 2: Kristine Pedersdatter Brems f 1723. 3:Ane Elisabeth Pedersdatter Brems f 1724 d1790 66 år g Frue kirke jan 1756 m. Andreas Abelnes (Focksen) f 1720 Styrmann død 27/3-1768. (de hadde 4 barn). 4:Adriane Pedersdatter Brems f. 1735 5/11 død 1789 begr. 6/5. Arnts andre barn var: Absalon Arntsen Brems g. m. Anna Elisabeth Kristensdatter With. Har notert to barn: Arnt Absalonsen Brems g. Kværnes 30/6-1750 med Klara Elisabeth Kongel.og Elier Absalonsen Brems, som tok navnet Hagerup og døde som biskop i Kristiansand

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ørjan Kvaløy

Tek det til efterretning! Det var eit lite tankeeksperiment. MEN, om Gjert Arentsen Mejer var far til Adriane, kor kjem da Brems-namnet ifrå? Kan det ha vori ein Gjert Arentsen Brems, som har endra namnet til Mejer? Er ikkje Mejer (i ymse variantar) ein yrkestittel? Om det ikkje var frå faren, så kanskje mora? Mor til Adriane kjenner vi ikkje namnet på, men om det var Berit Andersdtr. frå Leka, kan eg heller ikkje sjå at ho var nokon Brems. Elles var det vel heller ikkje uvanleg at folk berre kunne 'ta' eit namn. Om Adriane i Lødingen var frå Leka, fryktar eg at Brems-namnet er eit blindspor. Ho må ha teke det.Apropos Hagerup-namnet. Denne slekta var etablert på Leka allereie midt på 1600-talet, men det forsvann fort som slektsnamn. Derimot var det i bruk som mellomnamn på Leka, heilt fram til våre dagar. Da ofte av folk som faktisk var 'ekte' Hagerupar.ØK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Michael Moum

Det var Brems i Bjarkøy. Rasmus Madsen Brems f. ca 1600, han hadde sønnen Ole Rasmussen Brems bosatt på Nordstraumen i Sørreisa som hadde bl.a. barna Signhild og Rasmus. Kan Gjert Olsen være en sønn av Ole Rasmussen Brems?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Michael Moum

Skifte etter Rasmus Andersen Lind, Hustad i Hegstad Film: HF1964, Protokoll: 1767-1778, Side 1. Skiftet åpnet: 8/10-1767. Internt skiftenr: 14001. Formue: 874-2-11. Gjeld: 477-1-1.Boets innhold: Sølvbeger med navn: Karen Pedersdatter Drejers faddergave samt bokstavene P.P.S.B.E.L.D 1716. Ditto med navn Gert Arentsen Meyer 1709. Ditto mrk. H.M.S og M.G.D 1693. 1 ditto mrk: I.L.S 1730. 1 ditto mrk: I.H.S.W og M.P.D.H (tolket av Konrad Nausvik til: Iver Hansen Wulf og Maren Povelsdatter Hederslev). 1 forgylt sølvtomling: R.A.S.L og E.C.S 1766. 2 skeer: R.L 1742. 2 langbladede skeer: A.R.S.L og R.L.S.D.P. 1 enkel ditto: I.L.S.D og G.O.D.N. 1 ditto: R.M.A og I.C.D 1713. 1 rundbladet ditto: I.L.S.D og P.O.D.N 1728. 1 ditto: C.P.S. Diverse umerket sølv.Skifte etter Adrianna Jertsdatter, matrone, Hustad i Hegstad Film: HF1960, Protokoll: 5, Side 216. Skiftet åpnet: 12/6-1755. Internt skiftenr: 5149. Formue: 582-1-6. Gjeld: 81-4-0.Boets innhold: Sølvbeger med navn Karen Pedersdatter. Ditto med navn Gjert Arentsen Meyer dat 1709 - 1 do: H:M:S M:G:D - 1 do: I:L(P?):S G:O:D 1730 - 1 do: R:L 1742 - 2 do: R:M:A I:C:D - 1 do: I:L:S:D G:O:D:N 1728 - 1 do: I:L:S:D G:O:D:N - 1 do: P:P:S:B I:L:D. 1 do: 16763.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

www.theie.net/slekt/aner/stoerker.pdf: Rasmus Madsen, f. Ca 1600. Barn av Rasmus Madsen er: i. Anne Rasmusdatter Brems, f. Ca 1665; d. Aft. 1737; g.m. (1) Anders Nilsen Juul Ca 1682; g.m. (2) Peder Jensen Hage Ca 1718. ii. Rasmus Rasmussen Brems, f. Ca 1641 i Slagstad, Bjarkøy, Troms. iii. Ole Rasmussen Brems iv. Nils Rasmussen Brems, f. Ca 1652. v. Lars Rasmussen Brems, f. Ca 1655; d. Bef. 1701 i Slagstad, Bjarkøy, troms; g.m. Gunhild Johnsdatter. vi. Bent Rasmussen Brems, f. Ca 1668 i Bjarkøy, Troms; d. Ca 1692; met Rebekka Jonsdatter; f. Ca 1670; d. Ca 1731.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje E Skrolsvik

At det på en eller annen måte er tilknytning til Husby kommer frem her:Skredder og selveier på Torsdag . (Noe skal og finnes på Kolvereid.). Peder Ellingsen Brems f ca 1670 (Prestvik) død 1748 Nærøy.g m Helvig Michelsdatter Torsdag (se Nærøy bind III ). Barn notert:1. Erik Pedersen f ca 1714 d.1777 g.Berete Henriksdatter f ca1698 d 1782? (Erik var lensmann i Leka og Sør Bindal).2:Lars f Nærøy eier Prestvik d.1772.g m Margrethe Svendsdatter Vaagan f ca 1715 i Leca.notert 2 barn. Helene f ca 1752 eier Prestvika g m Bartholomeus Wolff f ca 1725 d 1804.og Malena f ca 1756. 3:Elen g 1.m Peder Hansen Husby, og 2.m. Anders Isaksen Husby, Leka. 4: Margrethe som var f i Kolvereid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ørjan Kvaløy

Har bladd fort gjennom kyrkjeboka for Leka, og eg har funni noko interessant stoff. Ingen Bremsar til no, men mange Mejer. Fogden i Leka frå 1711 var Sr. Melchior Mejer (d. 1727) gift med Madam Ane Hagerup Christensdtr. Mejer (1684-1727). Eg har funni nokre born: (Familien er også med i bygdebok for Nærøy, VI s. 354)1. Henrik Kristian Mejer 1715-17162. Dødfødt barn 17163. Christen Hagerup Mejer 17174. Else Marie Mejer 17195. Henrik Mejer 1721 (Sokneprest i Roskilde)6. Anna Mejer 17227. Hans Hagerup Mejer 17248. Elen Christine MejerNBB opplysar at Melchior truleg var av ei dansk embetsslekt. Melchior var ei tid fullmektig hos fogd Jacob Jespersen, eigar av Laugen.Som fogd budde han på garden Årsand, med borgerleiet Fjeldvigen (Fjølvika)Onkel til Melchiors kone var Carsten Hagerup, Husby.Ein annan onkel var borgermester Hans Hagerup i Trondheim.Videre kan det nemnast at Melchior var ein stor godseigar i distriktet, og hadde ein omfattande formue.Seinare var borgerleiet drivi av Borchmann, Sverdrup, Wulff mm.I kyrkjeboka dukkar det også opp ein Herr Peder Hersleb som fadder i 1732.Om dette var til hjelp, er vel tvilsamt.Christen Hagerup Mejer var ein av kreditorane i skiftet etter Gjert Olsen.ØK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ørjan Kvaløy

Nærøy Bygdebok IV s. 14Lars Olsen Torstad f. 1602, far til:Michael Larsen f. ca. 1643Michael Larsen hadde 4 born, bla.Helvig Michaelsdtr. f. ca. 1674 gift med Peder Ellingsen Brems, f. ca. 1670 til Prestvik, NBB III s. 227.Om Hr. Brems står det: 'Han var sikkert nok innflytter til Torstad, var skredder, og hadde noe ambisiøs livsførsel'ØK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ørjan Kvaløy

PrestvikPeder Ellingsen Brems og Helvig Michaelsdtr. Torstad hadde 4 born:1. Erik, lensmann Leka2. Lars, brukar Prestvik3. Elen, gift 2x Husby, Leka4. MargreteLars Pedersen gift med Margrethe Svendsdtr. Vågan, Leka. Dei hadde ei dotter, Helene, som brukte Brems-namnet. Ho vart gift m. Bartholomæus Wulff.Lensmann Erik Pedersen, gm. Beret Henriksdtr. ingen barn. Han budde da på garden Skotnes i Leka (Gravvik) NBB VI s. 30, etter et opphald på Tenfjord.Erik vart lensmann i Leka i 1735, og fortsatte til sin død i 1777. Han budde dei første åra på garden Leknes i Leka.Torsten Olsen Husby pleidde enka etter Erik døydde (mot betaling)Her kan det og nemnast at barnebarnet til Gjert Olsen, Gunder Pedersen, vart brukar på Skotnes etter Erik Pedersen.Kan ikkje sjå at Peder Ellingsen Brems hadde etterkommarar i distriktet. Dei døydde ut, eller flytta ut. Helene er den siste som brukar namnet Brems.ØK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje E Skrolsvik

Takk Ørjan.Jeg vet ikke hvorfor Adriane Giertsdatter benytter Brems navnet på Hustad. Men tidsmessig passer hennes fødselsdato inn og at hun arver etter sin far mens hun enda ikke er gift i 1742. Hadde man bare funnet en trolovelse eller vielse.Og du nevner oppkalling av Adriana etter at hun er død i 1754 (innlegg 5).Sitter selv og sjekker kirkebok for 'fine navn'. Det blir mange spørsmål:I 1616 nevnes fogden Jonas Houg.Ser at det er en Henrich Rusch som er fadder på Adriane i 1717.Ei Madam Ane Mejer er fadder i 1717.1720 nevnes Leutnant Hans Mejer,Madame Malene Susana Bings,Madselle Burchardt som faddere.1722 nevnes Seign Hans Lauritzen Falch,Seign Johannes Salomonsen Blix.1724 nevnes Monsr Christen Pram,Monsr Bogardt,Madame Hille Blixis,Mad Anna Tønder.Er kommet til 1730.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ørjan Kvaløy

Ja, det er ei lang rekkje indisier som peiker mot at Adriane Gjertsdtr. på Hustad er same person som Adriane Gjertsdtr. frå Leka. For å summere opp: (Sett bort frå at dei har same namn)1. Ho er født ca. same tid.2. Ho lever i 1742, og er ugift.3. Ho blir oppkalla i 1756.4. Ho er ikkje registrert død i Leka.5. Ho var av rimeleg høg stand.For å nemne noko.Eg har stort sett funni dei same namna som deg. Ane Mejer har eg nemnt (41) Hans Mejer trur eg må vera bror til Melchior (41) Henrik Rasch er mykje nytta som fadder, eg la også merke til at Adriane Gjertsdtr. vart døypt same dag som Christian Hagerup Mejer.Blix-slekta er sterkt representert i distriktet, med mange nolevande etterkommarar, deriblant underteiknande. Vi stammar frå lensmann Salamon Salamonsen Blix, lensmann i Leka frå 1660.Apropos 'pene' namn. Du nemner (7) ein Lars Jacobsen Falch, gift Brems. Han finn eg ikkje igjen i Nærøy, men det var folk av Falch-slekta på Lauga, Jacob Jespersen (f. 1649, Herøy) Hans mor var Margrethe Pedersdtr. Falch, tanta til Petter Dass. Ei søster av Margrethe, Anne, var gift med soknepresten, Niels Michelsen Archtander. Dei var dei som fostra opp Petter Dass på Nærøya. Ein bror av dei var kappelan, Lauritz Falch, seinare sokneprest i Fosnes. Ei tredje søster, Maren, var mora til Petter Dass, og ei fjerde søster, Kirsten, (1643-1718) stammar eg ifrå! Det var dagens skryt, Hans Lauritzen Falch er vel kanskje son av Lauritz Falch, og dermed søskenbarnet til hr. Petter?ØK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje E Skrolsvik

Har funnet Adriane som fadder 1737 på Andreas , sønn av Johan Bachen. Finner og cop Peder Gundersen med Kirsten Giertsdatter Skei. Festo micaelis samme år konfirmeres Ole Gierdtsen Skei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje E Skrolsvik

Har sett litt på kirkebok for Stjørdal. Der finnes navnene Huusebye og Schei. Her var jo Parelius folkene godt representert.Berg familien er og godt representert.Er det noen som er godt kjent i Stjørdalsslekter ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje E Skrolsvik

Kan notere hva jeg kom over.1716. Joen Løfaasens sønn Peder (mor Ane) faddere:Ole Elmoen,Haftoer Lillebye,Ole Schei,Gunille Øfsæt,Marit Lilleby.Daniel Anfindsens uægte barn: Ane (mor Marite Joensdatter) Faddere:Jon Huusbyberget,Niels Huusby,Mali Huusby,Maritte Huusbyberget.Det nevnes en Peder Huusbys qw. Sigri.Anders Larsen Dullums uegte sønn Lars (mor Ingebore Jacobsdatter) faddere:Torstein Hjelseng,Peder Huusbye,Joen HuusbyeKleiven,Mali Huusby,Ane Hielseng.Det nevnes Mari Schej og Joen Schej.Noen som vet om disse passer inn med Skei og Huusby på Leca ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ørjan Kvaløy

(46) Kirsten Gjertsdtr. Skei (1712-1787) gifta seg med Peder Gundersen (1705-1743) i året 1737. Han var frå Vikestad (kyrkjeboka)i Bindal. Bygdebok for Bindal skriver han var frå Bøkestad. Adriane var fadder då dei døypte dottera Gunnhild Marie i 1738. Elles var det 3 born til. Kirsten vart gift opp att, etter mannen døydde, og fekk 5 born til.Alle besteforeldra til Peder Gundersen var frå Bindal, og alle var allminnelege fiskarbønder.Ole Gjertsen var bror til Adriane og Kirsten.Ser vel nesten ut som familien kan ha vori utsett for ei ulykke, eller sjukdom først på 1740-talet. Gjert Olsen døyr i 1742, kona og svigersonen i 1743.Sambandet mellom Husby (Inkl. Bakkan, Bachen) og Skei trur eg ikkje vi skal hengje oss for mykje opp i. Eg har peika på eit par tilfeller av slektskap, men det kan nok mest forklarast ut ifrå geografien. Skei og Husby er nabogardar på Leka. Bakkan er vel formelt ein del av Husby, og det var der Hagerup-familien hadde tilhald i ca. 250 år.Skei og Husby i Stjørdal vil eg tru er geografiske namn der og, mogeleg også nabogardar. Eg tvilar på at det er noko slags samband med Leka.Eg meiner å ha lest ein gong at Husby var eit nokså vanleg namn på høvdingsete/kongsgardar (som er tilfellet på Leka) og at 'eit skei(d)' var noko som høyrde til ein slik gard.ØK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje E Skrolsvik

Takk for den oppklaringen.(prøver å finne tilknytninger) Jeg ser og at Anne Jensdatter Parelius d.1694 Torget,Helgeland er gift med Anders Rochertsen Hagerup f.ca 1652 d.ca 1689.hytteskriver i Tolgen. Noen som vet hvorfor hun flyttet til Torget ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.