Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Linnea Johansen

[#53745] Hobol Bohuslen

Recommended Posts

Gjest Linnea Johansen

Kan noen si meg hvor dette er?For meg ser det ut som det står Hobøl, men det er jo ikke i Bohuslen. Har prøvd å få det tydet før, men ingen har enda gitt meg en løsning så jeg kan komme videre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Hans Petter Engh

Jeg har sjekket på nettet i svensk kartsøk på Hobol og Håbol og det fremkommer kun et sted i hele Sverige og det er Hobol i Ed i Dalsland. Min farfar ble født og døpt der i 1885, men ikke innført i kirkeboken. Det ble han i Idd og i kirkeboken der fremkom at han ble døpt i Håbol fs..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Hans Petter Engh

Jeg mener Håbol forsamling i Ed i Dalsland.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Berit Knudsen

Det hadde vært det beste om du kunne lagt ut en lenke her på det du har lest navnet i.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Linnea Johansen

Kan ikke si sikkert hva som står, men prøver å legge inn fra kirkeboka. Se par nr. 11Hilsen Linnea Kildeinformasjon: Østfold fylke, Glemmen, Klokkerbok nr. 4 (1867-1875), Ekteviede 1875, side 387-388. Permanent sidelenke: Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Hans Petter Engh

Presten kan ha skrevet feil len og du bør sjekke kirkeboka i Håbol i Ed. Fikk de barn så kan hennes fødested også fremkomme der.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Linnea Johansen

Dette er det barnet jeg har funnet, se nr. 95, Teodor Bernhard. Der kan jeg ikke se at det står Sverige, men forstaden, d.v.s. Glemmen. Kan ikke finne henne der.Kildeinformasjon: Østfold fylke, Glemmen, Klokkerbok nr. 4 (1867-1875), Fødte og døpte 1875, side 217-218. Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=7458&idx_id=7458&uid=ny&idx_side=-111Linnea

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Linnea Johansen

Dette er det barnet jeg har funnet, se nr. 95, Teodor Bernhard. Der kan jeg ikke se at det står Sverige, men forstaden, d.v.s. Glemmen. Kan ikke finne henne der.Kildeinformasjon: Østfold fylke, Glemmen, Klokkerbok nr. 4 (1867-1875), Fødte og døpte 1875, side 217-218. Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=7458&idx_id=7458&uid=ny&idx_side=-111 Linnea

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.