Gå til innhold
Arkivverket

[#53745] Hobol Bohuslen


Gjest Linnea Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Linnea Johansen

Kan noen si meg hvor dette er?For meg ser det ut som det står Hobøl, men det er jo ikke i Bohuslen. Har prøvd å få det tydet før, men ingen har enda gitt meg en løsning så jeg kan komme videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Petter Engh

Jeg har sjekket på nettet i svensk kartsøk på Hobol og Håbol og det fremkommer kun et sted i hele Sverige og det er Hobol i Ed i Dalsland. Min farfar ble født og døpt der i 1885, men ikke innført i kirkeboken. Det ble han i Idd og i kirkeboken der fremkom at han ble døpt i Håbol fs..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnea Johansen

Kan ikke si sikkert hva som står, men prøver å legge inn fra kirkeboka. Se par nr. 11Hilsen Linnea Kildeinformasjon: Østfold fylke, Glemmen, Klokkerbok nr. 4 (1867-1875), Ekteviede 1875, side 387-388. Permanent sidelenke: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Petter Engh

Presten kan ha skrevet feil len og du bør sjekke kirkeboka i Håbol i Ed. Fikk de barn så kan hennes fødested også fremkomme der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnea Johansen

Dette er det barnet jeg har funnet, se nr. 95, Teodor Bernhard. Der kan jeg ikke se at det står Sverige, men forstaden, d.v.s. Glemmen. Kan ikke finne henne der.Kildeinformasjon: Østfold fylke, Glemmen, Klokkerbok nr. 4 (1867-1875), Fødte og døpte 1875, side 217-218. Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=7458&idx_id=7458&uid=ny&idx_side=-111Linnea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnea Johansen

Dette er det barnet jeg har funnet, se nr. 95, Teodor Bernhard. Der kan jeg ikke se at det står Sverige, men forstaden, d.v.s. Glemmen. Kan ikke finne henne der.Kildeinformasjon: Østfold fylke, Glemmen, Klokkerbok nr. 4 (1867-1875), Fødte og døpte 1875, side 217-218. Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=7458&idx_id=7458&uid=ny&idx_side=-111 Linnea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.