Gå til innhold
Arkivverket

[#53747] Hjelp til tyding?


Gjest Renate Gulbrandsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Renate Gulbrandsen

Hei, er det noen der ute som kan hjelpe meg med å tyde hva som står om Berithe Pedersdatter som ble begravet 17. november 1799 i Beitstad? Lenke (omtrent midt på siden)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else B. Rustad

Det var ikke Berithe Pedersdatter som ble begravet, men en av hennes tvillingsønner:'Et Barn avlet uden for Ægteskab, ved Navn i Hjemdaab Carl, 17 Dage gamelt, Tvillingbroder til det under 17d Novembr. anførte begravne, hvis Moder, Pigen Berithe Pedersdatter angiver dets Fader at være Ingebrigth Einarsen Elden.'Omtrent samme innførsel finnes helt ute til høyre på siden, litt lenger ned, som en slags anmerkning. Begravelsen til den første tvillingen, Peder, finner du på den foregående side i kirkeboka. Mvh Else B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Renate Gulbrandsen

Aha! Tusen takk:) Nå 'håper jeg' at hun ser til å dø ganske fort; jeg mistenker at hun var min 4x tippoldemor, som hadde datteren Marithe Hemmingsdatter med Hemming Syversen på Stamnæs... Marithe ble født i 1785, og bodde ved konfirmasjonen i 1800 på Rendmoen. I 1801 bodde hun hos faren og hans kone på Stamnæs, og jeg stusser litt på hvorfor hun ikke bodde hos moren sin...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.