Gå til innhold
Arkivverket

[#53748] forfedre til Eli Johannesdatter f på stopestadeie


Gjest arild andersen
 Del

Recommended Posts

Gjest arild andersen

jeg leter etter forfedrene til Eli Johannesdatter som er født på Stolpestadeie født ca 1828 og gift med Anders Janson fra Elgå ved Arvika i sverige den 22.02.1867Det jeg vet/tror er at hennes far skal hete Johannes ChristensenEr det noen som vet noe om disse folkene?mvh Arild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Kan du si noe mer om hvor Stolpestadeie ligger? Mener å se av f.t. 1900 at gårdsnavnet Stolpestad finnes i Akershus, Hedmark, Oppland og Buskerud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else Kari U.Vilhelmsen

Hei! Sjekket for sikkerhets skyld vielsen i klokkerboka også,der blir alderen til Eli korrigert til 28 1/2 år. Sjekk alltid både klokkerbok og kirkebok der det er mulig.Eli var f 18/4 1839 og dpt 23/6 1839 på Østre Stolpestadeie foreldre Johan Christensen og Sissel Engebretsdtr. Både kirkbøkene og klokkerbøkene ligger jo her på digitalarkivet. Lykke til med letingen videre. Mvh Else Kari

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest arild andersen

oi... mange innleggjo, det er i ringsaker og takk fortipset , det med å sjekke både klokkerbok og kirkebøkene. Det bør jeg jo gjøre.Det er nok mer riktig ut at Eli var født i 1839 og takk for vielsen til foreldrene.Nå må jeg sette meg ned å se litt mer på dette.mvh arild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else Kari U.Vilhelmsen

Hei igjen! Johan er født Flifleth i Faaberg nu Hershoug. Sissel er født Østre Stolpestadeie nu sammesteds. Mvh Else Kari

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.