Gå til innhold
Arkivverket

[#53750] Kommer ikke inn på skanna kirkebøker


Gjest Bjørn Arild Lindland
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørn Arild Lindland

Når jeg prøver å logge meg på Skanna kirkebøker, henger maskinen og jeg får etterhvert følgende melding:Proxy Error The proxy server received an invalid response from an upstream server. The proxy server could not handle the request GET /URN:kb_read.Reason: Error reading from remote server--------------------------------------------------------------------------------Apache/2.0.58 (Unix) DAV/2 PHP/5.1.4 Server at www.arkivverket.no Port 80Hva kan årsaken vere??mvhBjørn Arild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillian Kristiansen

Akkurat nå er det umulig å komme inn på kirkebøkene - ett eller annet som ikke fungerer 'IGJEN' på serveren - sikkert!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Feilmelding nå kl 21.48:'Bad GatewayThe proxy server received an invalid response from an upstream server. Apache/2.0.58 (Unix) DAV/2 PHP/5.1.4 Server at www.arkivverket.no Port 80'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn Johannessen

Kl. 22.32:Bad Gateway The proxy server received an invalid response from an upstream server.--------------------------------------------------------------------------------Apache/2.0.58 (Unix) DAV/2 PHP/5.1.4 Server at www.arkivverket.no Port 80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Sundelius

Hei, OK et lite øyeblikk, så kom denne: Apache/2.0.58 (Unix) DAV/2 PHP/5.1.4 Server at www.arkivverket.no Port 80hilsen Egil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bent Vangli

Ja, det er samme feil som har slått til flere ganger. Jeg har de siste gangene kunne gått inn i systemet for å se om det er mulig å finne årsaken. Det er en 'deadlock' situasjon i databasemotoren som oppstår under tung belastning over tid. De indikasjonene jeg har samsvarer meget godt med en bug som er rapportert tidligere i høst til databaseleverandøren. Det er laget en rettelse til denne feilen som er med i en fix-versjon som vil frigjøres en av de nærmeste dagene. Da vil jeg umiddelbart få lagt inn denne, krysse fingrene og håpe det var årsaken. Mvh Bent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bent Vangli

Det ble ny stopp nå i formiddag. Jeg har manuelt lagt inn fiksen nevnt i forrige innlegg i eksisterende versjon av den underliggende databasprogramvaren, siden systemet likvel var nede. Jeg håper det bedrer forholdene. Mvh Bent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Trond Øivindsson Lunde

Proxy Error The proxy server received an invalid response from an upstream server. The proxy server could not handle the request GET /URN:kb_read.Reason: Error reading from remote server

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva Tomter

Bad Gateway The proxy server received an invalid response from an upstream server.--------------------------Apache/2.0.58 (Unix) DAV/2 PHP/5.1.4 Server at www.arkivverket.no Port 80.Var inne i 6-tiden, men den siste halvtimen har jeg bare fått denne meldingen. Eva

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leif Biberg Kristensen

Jeg tror det sto på framsida til 'Skanna kirkebøker' i går at tjenesten kom til å være nede i dag fra klokka 6 og noen timer på grunn av vedlikehold? Det er ikke alltid jeg leser slike meldinger like nøye :-)mvh Leif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bent Vangli

Det stemmer. Serveren har vært nede fra kl 06:00 i dag for oppdatering av kjernen i operativsystemet. Det pågår nå en komplett sjekk av filsystemene på serveren. Det er det som tar tid. Mvh Bent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leif Biberg Kristensen

Ved driftsstans grunnet planlagt vedlikehold ville det kanskje være lurt å sette opp en midlertidig redirect til en annen side som forklarer situasjonen?Takker ellers for en utmerket tjeneste. Jeg får abstinenser når jeg ikke kommer inn på kirkebøkene :-)mvh Leif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bent Vangli

God ide, skal ha det med neste gang. Forøvrig tar filsystemsjekken lengre tid enn de fire timene jeg forventet, men det går framover. Så om ikke alt for lenge bør serveren komme opp. Mvh Bent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Andreas Øverby

Bad Gateway ----------- The proxy server received an invalid response from an upstream server. Apache/2.0.58 (Unix) DAV/2 PHP/5.1.4 Server at www.arkivverket.no Port 80Er ikke filsystemsjekken ferdig enda ? Eller er dette det 'vanlige' problemet ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn Johannessen

Feilmelding kl. 21.05: Could not connect: Can't connect to local MySQL server through socket '/tmp/mysql.sock' (11)Ligger feilen hos meg eller hos arkivverket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore Johansen

Proxy Error The proxy server received an invalid response from an upstream server. The proxy server could not handle the request GET /URN:kb_read.Reason: Error reading from remote serverSukk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Andreas Øverby

Proxy Error The proxy server received an invalid response from an upstream server. The proxy server could not handle the request GET /URN:kb_read.Reason: Error reading from remote server--------------------------------------------------------------------------------Apache/2.0.58 (Unix) DAV/2 PHP/5.1.4 Server at www.arkivverket.no Port 80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillian Kristiansen

Denne ble lagt på fremsiden for Digitalarkivet i går:26.11.2007 Tjenesten med de skannede kirkebøkene er ustabil og går ned rett som det er. Vi arbeider med problemet og prøver å få den opp igjen så snart den går ned. Så det er ikke grunn til å kontakte oss. Vi beklager så mye for denne ustabiliteten i tjenesten og håper dere kan smøre dere med litt tålmodighet.ASC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.