Gå til innhold
Arkivverket

[#53751] Christen Andreasen Gastum f 1855 og Anne Simensdatter f 20/11-1860 i Fåberg


Gjest Frank Roland
 Del

Recommended Posts

Gjest Frank Roland

Christen og Anne (Snaghol/Roland) ble gift 14-10-1878. Noen som kjenner til Christens foreldre + evt etterkommere av Anne og Christen. Utvandret (som mange familien til Anne gjorde), eller ble de værende i Fåberg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frank Roland

Hei Anne, utrolig hva du har funnet! Hvorfor tror du sønnene er benevnt Simensen og ikke Andreasen når de reise ut? Reiste far først? 4 av Annes søsken + mor og far reiste også over samme tidrom. Mvh Frank

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne J. Engmo

Hei. Stusset også litt på etternavnet til guttene,ser også nå at de hadde ikke samme reisemål som faren da han dro:Lenke Men det kan jo være at han har reist videre og bosatt seg i 'Menomonee'.Har du prøvd de amerikanske arkivene for å finne denne familien igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frank Roland

En søster av Anne dro til samme sted (Menomonee Falls, Waukesha, Wisconsin, USA) i 1881, så dette henger helt klart sammen. Setter i gang en god kontakt i USA til å se hva jeg kan finne. Søsteren fant jeg aldri noe ut av, men resten av familien havnet i Hennepin, Minnesota. Kanskje jeg har bedre lykke denne gangen. Igjen, takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.