Gå til innhold
Arkivverket

[#53774] Abraham Ellefsen Rød og Helvig Fredriksd. døper tvillinger i Ås 13 mar 1785.


Gjest Guro Reinhart
 Del

Recommended Posts

Gjest Guro Reinhart

Kjenner noen til enten Abraham ELlefsen Rød eller Helvig Fredriksdatter som døper 'uægte' tvillinger Hans og Fredrik 13 mar 1785.Nederst på venstre side[url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=7548&idx_id=7548&uid=ny&idx_side=-33>LenkeAbraham Ellefsen giftet seg i november året før med Lovise Larsdatter Kaksrud.Vielse nr 20 på høyre side:LenkeDen eneste Helvig Fredriksdatter jeg finner i nærheten er døpt 20 mar 1748 i Hobøl.Nederst på venstre side:LenkeJeg finner henne ikke i landsdekkende FT 1801.Finner en enkemann Abraham Ellefsen i Aker som kan passe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Guro Reinhart

Tusen takk til begge to. Det kan godt hende at Abraham var fra Rød i Frogn, Espen. Jeg er svært lite kjent i dette området - har akkurat begynt å jobbe med det. Jeg får undersøke om Ås har bygdebøker som omhandler en gård ved navn Rød. Hilsen Guro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Espen Tjernshaugen

Angående Ellef Olsen Tomter som nevnes i gårdshistorien for Frogn, fant hans første ekteskap i 1754 ved tilfeldighet da jeg lette etter noe annet: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.