Gå til innhold
Arkivverket

[#53783] Oppslag i Botne Bygdebok,Jeremias Andersen f.1749,gården Bergen?


Gjest Helmin Kvennodd
 Del

Recommended Posts

Gjest Helmin Kvennodd

Hei. Jeg lurer på om noen har mulighet til å se i bygdeboka for Botne for meg, Jeremias Andersen g. i 29/6-1770 med Ingeborg Jensdatter i Sande Krk. Jeg har problemer med finne ut om det Jeremias som er d.27/5-1749,iBotne,far Anders Bergen(e). Iflg bygdeboka for Sande dør Jeremias tidlig,iflg kirkeboka 1774,bare 25 år.Dette ble kanskje litt rotete, men står det noe om han som kan knytte han til Sande og Ingeborg ? Kjempeglad om noen har tid til å ta en titt. mvh helmin fra brevik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Lunde

Hei, i bygdeboka står det lite om denne familien. Barna til Anders Bergan listet opp, men det står ingenting om hva som skjedde videre med dem. Jeg kan ikke finne noe som knytter ham til Sande.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helmin Kvennodd

Hei Bjørg. Hjertelig takk for svaret,da får jeg lete videre. Kanskje finnes det et skifte etter Anders. Igjen tusen takk mvh helmin fra brevik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Lunde

Jeg bør vel skrive litt til så du får de opplysningene som finnes. Det står ikke noe om når Anders Hieronimussen døde. Han var gift 1. gang med Ambjørg Paulsdatter, datter på Bergan. Hun døde i 1748 og etterlog seg en datter, Karen f. 1747. Anders giftet seg på nytt (navn ukjent) og fikk barna Jeremias 1749, Jacob 1751, Ambjørg 1754 og Marte 1758. Det kan virke som om Anders forsvinner fra Bergan etter dette.Har du sjekket om der var skifte etter Jeremias? Der vil i så fall søsknene være arvinger.Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.