Gå til innhold
Arkivverket

[#53785] Aslak Tarjeison Stavlie (= Aslack Lee), frå Kviteseid til Amerika 1859 - opphav?


Gjest Lars E. Øyane
 Del

Recommended Posts

Gjest Lars E. Øyane

Dei skanna kyrkjebøkene for Kviteseid syner at:Aslak Tarjeison Præstedalen(?) (25, fødd Brunkeberg), son av Tarjei Aslakson Subø, og Ingeborg Tarjeisdotter Lien (22, fødd Brunkeberg), dotter av Tarjei Halvorson Lien,gifte seg 1.3.1857 ([url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=1381&idx_id=1381&uid=ny&idx_side=-451>Lenke)So ser det ut til at Aslak og Ingeborg busette seg på Stavli(?) i Kviteseid der dotteri Ingeborg vart fødd 3.10.1857 (Lenke)Og i 1859 utvandra huslyden til Amerika med ættenamnet LID (Lenke)Aslak Tarjeison var fødd 14.3.1831 (

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Ifølge LDS/FS IGI skal far til Ingeborg Tarjeisdatter, Tarjei Halvorsen, være døpt i Kviteseid 22.5.1804, jf. skannet kirkebok (nr. 2 på venstre side) [url="http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20061213350105.jpg>LenkeForeldrene Halvor Steensersen Berge og Ingeborg Knutsdatter. Her er Halvor og kona i f.t. 1801 for Kviteseid, bosatt på Berge Nordre. Halvor var gift for annen gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Men så finner jeg denne konfirmasjonen i Kviteseid: Aslaug Tarjeisdatter, døpt 6.10.1833 i Brunkeberg. Ser da ut som hennes far er Tarjei Halvorsen og at han og kona er bosatt på Berge…?! Da kan antakelig ikke Ingeborgs far være Tarjei Halvorsen Berge, f. 1804?![url="http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20051007031145.jpg>LenkeOg her er dåpen til Aslaug i Brunkeberg som viser at foreldrene er inderster på Berge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane

Hjarteleg takk til Gunnar og Grethe for fleire spennande innlegg.Eg har studert litt meir på denne huslyden, og eg har etter kvart funne løysingi på fleire av spørsmåli mine. Det synest soleis som om Tarjei Aslakson var gardbrukar på Su(d)bø i Kviteseid og at han var derifrå, medan kona Kari Evensdotter var frå plassen Øverbø under Klev i Kviteseid.Når det gjeld Tarjei Halvorson og kona Ingeborg Kittelsdotter, var dei tydeleg gardbrukarar på Lien i Kviteseid, men opphavi deira er eg derimot mindre sikker på. Tarjei Halvorson frå Berge synest ha gift seg med Siri Svennungsdotter, so den Tarjei Halvorson, som gifte seg med Ingeborg Kittelsdotter, må ha vore EIN ANNAN! Men kven? Eg finn heller ikkje vigsli til Tarjei og Ingeborg Kittelsdotter, men dersom Ingeborg var fødd i Seljord kring 1815, var det kan henda denne jenta døypt i Seljord i 1814: Lenke. Men kva var eigentleg bustaden til foreldri hennar?Elles er det framleis uklart kvar Aslak og Ingeborg budde før dei utvandra i 1859...Eg takkar igjen for nyttige opplysningar og vonar på oppklaring av desse siste spørsmåli.Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Hei Lars!Litt på siden, kanskje, men jeg tar det inn likevel. Jeg sjekket navnene til de som var fadderne til Ingeborg Tarjeisdatter. En av disse het Svennung Kittelsen Liland. I FS fant jeg en Svennung Kittelsen, døpt 1811 i Seljord, sønn av Kittel Heljesen og Torbiør Svennungsdatter, jf. kirkeboka: [url="http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20061213310402.jpg>Lenke. Disse foreldrene bodde på Lie-eje i Seljord. På Lie i 1801 bodde en tjenestedreng som het Kittil Heljesen. Hvis du ser nærmere etter, er det en Torbiør Svennungsdatter som er tjenestejente på samme gården Lenke. Kittel og Torbjørg ble gift i 1801 Lenke.Den eneste Kittel Heljesen som gifter seg i Seljord i årene mellom 1801 og 1814 er iflg. FS/VRI han som blir gift med Torbiør.Kittel Heljesen og SIGNE Svennungsdatter hadde for øvrig også en datter Ingeborg til dåpen 8.12.1804 og da står det at ekteparet bodde på Lie-eje! Lenke.Kittel og Torbiør står registrert med følgende barn:Olaf, født 9.6.1801 LenkeHelje Kittelsen og NN Kittelsdatter, døpt 10.12.1806 (tvillingsønnen Helje ble døpt) Lenke. Foreldrene bodde da på Lie-eje.Helje Kittelsen, døpt 7.5.1808 LenkeSvennung (ovenfor), 1811Birgith Kittelsdatter, døpt 11.11.1817

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Her finner jeg konfirmasjonen til Ingeborg Kittelsdatter. Da står hun innført med bosted Lisland, og foreldrene heter Kittel Heljesen og TORBIØR Svennungsdatter (til høyre, nr. 4) LenkeDa skulle vi vel kunne slå fast at Ingeborg er søsteren til Svennung Kittelsen Lisland, som altså var fadder på Ingeborg Tarjeisdatter i 1834.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Kan i allefall ikke skjønne annet enn at jenta som blir konfirmert er den samme som blir døpt i Seljord i 1814...Ha en fortsatt fin lørdagskveld, Lars!Grethe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane

Hjarteleg takk til Grethe for fleire spennande innlegg. Eg er samd med deg i at Ingeborg Kittelsdotter med dette må vera identifisert, og skal me gissa på at Lisland er namnet på plassen under garden Lie der denne huslyden budde?Men framleis sit me att med ''problembarnet'' Tarjei Halvorson... Hadde me berre funne vigsli til dette parfolket...Framleis god laurdagskveld ogso til deg, Grethe!Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Hei igjen, Lars.Kanskje jeg har nå har funnet problembarnet...Tok et nytt søk i FS og da dukker det opp en Tarjei Halvorsen i Kviteseid, som er døpt 7.10.1804, sønn av Halvor Jørgensen og Aslaug (Aslev) Tarjeisdatter (til venstre) [url="http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20061213350108.jpg>Lenke. I 1801 er de Halvor og Aslaug gifte, men har ingen barn Lenke. Det er vel Tarjei som blir konfirmert som nr. 4 i Brunkeberg i 1823 LenkeKan denne Tarjei Halvorsen være mannen til Ingeborg Kittelsdatter? Ifølge FS skal Tarjei og Ingeborg også ha en datter Aslaug, f. 1837 i Kviteseid… Lenke.Her fant jeg konfirmasjonen til Aslaug! (nr. 4)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Litt mer, før jeg tar kvelden:Har forsøkt å se litt på foreldrene til Aslak Tarjeisen, f. 1831. Dette er vel konfirmasjonen hans i Brunkeberg anneks (kirkeboka for Kviteseid) og, hvis dette er rette konfirmanten, er foreldrene hans innført som T. Aslaksen og KARI Evensdatter (nr. 42) [url="http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20051007031122.jpg>LenkeI 1818 er det en enkemann Tarjei Aslaksen som i en alder av 57 år gifter seg med den 23 år gamle tjenestejenta Kari Evindsdatter i Brunkeberg Lenke. Her er vel da Tarjei og første kona i 1801 Lenke. Gårdsnavnet på Tarjei er Subøe både i 1801 og i 1818.Kari og Tarjei Aslaksen hadde flere barn: Egil, døpt 2.8.1818 LenkeAskjer – døpt 24.10.1819 LenkeSigrid, døpt 28.4.1822 LenkeIngeborg, f. 19.6.1825 (til høyre, nr. 12) LenkeAslak, f. 16.12.1829 LenkeAslak (1831)Evind, f. 15.6.1837

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Kari Evensdatter var 23 år da hun giftet seg i 1818, f.ca. 1795. I 1865 finner jeg en Kari Evindsdatter, 72 år gammel, f.ca. 1793, i Kviteseid. Hun er gift med Halvor Olafsen. Kanskje dette er en og samme Kari?Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Dette kan være Kari i 1801 med foreldrene Even Olsen og Sigrid Ouversdatter Lenke. Kari hadde selv en datter som het Sigrid, så dette er i så fall oppkalling etter mormor.Nå tar jeg kvelden...Grethe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Molfrid Loftsgarden

Hei! Dette er noe av det jeg har funnet i bygdebøkene for Seljord og Kviteseid:Seljordboka IV, står det følgende under Lisland, gnr.32,bnr.4, side 369:I. Kjetil Høljesson Kasland,1778-1841, gift 1801 med Torbjørg Sveinungsdtr. Svartufs, 1775-1853 Barn:1 født på Svartufs,2-5 født på Lisland, 6 og 7 født på Vårbuli 1. Olav, født 1801, gift 1821 med Gunnhild Hansdtr. Morland. 2. Ingebjørg, 1804-1806 3. Hølje, 1806-1807 4. Hølje, 1808-1826 5. Sveinung, 1811, gift 1842 med Edel Halvorsdtr. Uppebøen 6. Ingebjørg, 1814, gift 1833 med Tarjei Halvorsson Berge 7. Bergit, 1817, gift 1841 med Tov Halvorsson UppebøenIII. Tarjei Halvorsson Berge, 1804 - fra Morgedal. Gift 1.g. i 1833 med Ingebjørg Kjetilsdtr Lisland, f. 1814 Barn: 1. Ingebjørg, f. 1833Familien flytter fra Lisland i Seljord til Lid i MorgedalTarjei Halvorson Berge og Ingebjørg Kittilsdtr. Gifter seg i Seljord kirke 28.November 1833. (Telemark fylke,Seljord,MINI I 11, 1831-1849,Ekteviede 1834, side 239) Du kan finne dem igjen i Ættesoga for Kviteseid, under Berge side 52: Tarjei Halvorsson Lid, skomaker, og I. Ingebjørg Kjetilsdtr., II.Aagot Olavsdtr.Med 1 kona 4 barn, hvorav 2 døde. Med kone nr. 2, 5 barn, hvorav 2 døde 46) Ingebjørg, f.1833 gift 1857 med Aslak Tarjeisson Gjerjord (Bjaaland111) 47) Aslaug, f. 1837, gift 1859 med Halvor Olavsson (Kosi 73) 48) Ingebjørg, f.1851 – død Råmunddalen i 1918, Ug. 49) Hæge, f. 1857 – USA, død ung 50) Halvor, f. 18160, død ung på Nordbøen.Det står også at alle Tarjeis barn er født på Lid, og at de Bodde sist på Nordbøen pl. u: Lid. Dette kan vel ikke stemme helt, siden Ingebjørg er født i Seljord.Under Bjaaland, side 63 : Aslak, f. 1831, død i USA – Gift i 1857 med Ingebjørg Tarjeisdtr. (Berge 46), f. 1833 – 1 datter. Aslak og Ingebjørg med datteren til USA i 1859. Aslak sine foreldre: Tarjei Aslakson Gjerjord, f. 1760 – død L.lem 1839 – gift 1.g. med Asgjerd Olavsdtr. (Bjaaland 20), f. 1755, død Sudbø 1816. Aslak var gift for 2.g. i 1818 med Kari Eivindsdtr. (Øvrebø 51), f. 1794 , død på Berge i 1868 – Med kone nr. 1 hadde han ei datter som døde når hun var liten Under Øvrebø, side 673: Kari, f. 1794 på Draugedalen, gift 1.g. med em. Tarjei Aslaksson Sudbø, g.2.g. med em. Halvor Oalvsson Berge (Grave 6.) Hennes foreldre: Eivind Olavsson Øvrebø, lærer, f. 1766, død på Øvrebø 1820, gift i 1793 med Sigrid Auversdtr. (Huvestad 155), f. 1766 , død Kvæven 1851 Tarjei Aslaksson døde 21.November 1839 og ble begravet 7.desember 1839 (Telemark fylke, Kviteseid, Ministerialbok nr. I 6 (1836-1858), Døde og begravede 1840, side 464.)Kari Eivindsdtr. Døde 15.mars 1868 på Berge av Lungebetennelse og ble begravet 31.mars 1868. (Telemark fylke, Kviteseid, Ministerialbok nr. I 7 (1859-1881), Døde og begravede 1868, side 473.) I Kviteseid gårdsoga, side 292, under Berge øvre, gnr.68,bnr2 (ligger på nettet) Står det at flere av barna til Halvor Steinarsson Berge var å finne igjen som husmenner på plassene under Berge, hvor bl.a. Tarjei var å finne på Lid.(Dette må være Tarjei Halvorsson Berge som var gift med Ingebjørg Kjetilsdtr. Lisland)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane

Hjarteleg takk tiol Grethe og Molfrid for fleire spennande og nyttige innlegg.No har eg studert desse innleggi, og sjølv om eg er svært i stuss med omsyn til Tarjei Halvorson og opphavet hans (to mann med same namn og opphav...!), lyt me vel godta at ''vår'' Tarjei var fødd på Berge i Kviteseid, men so oppstår eit anna spørsmål:* Du Molfrid seier at ''flere av barna til Halvor Steinarsson Berge var å finne igjen som husmenner på plassene under Berge, hvor bl.a. Tarjei var å finne på Lid.'' Tyder dette at Lien var husmannsplass under Berge?' Elles tolkar eg det slik at Lisland (gnr. 32, bnr. 4 - eller bnr. 6?), er utskilt som ein opphacvleg husmannsplass under garden Li i Seljord...?Det ser soleis ut til at ogso dette problemet etter kvart finn ei løysing, og eg er svært nøgd!Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gro Berit Sternang

Aslak er bror til tippoldemor mi han!Eg skal lesa gjennom alle innlegga her, så eg får ein bedre oversikt, så kjem eg tilbake.Eg kan bekrefte at både Lisland og Vårbulid tidlegare var plassar under Lid, Nordbygdi i Seljord.Kan og ta med at 'Præstedalen' nok er Kastedalen.'Stavlie' er nok Storlie. I ein del av kyrkjebokinnf. kan det sjå ut som 'Starlie', medan andre er tydeleg med Storlie.mvh Gro Berit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Molfrid Loftsgarden

Hei igjen!Her er det flere som er i slekt skjønner jeg. Søster til Tarjei Halvorsson Berge, Gunnhild, er faktisk min tiptipoldemor.Når det gjelder Kviteseid gardsoga, under Berge øvre gnr.68,bnr.2, er kun 2 av barna er oppgitt at er blitt husmenner.Utdrag fra gardsoga: Frå 1707 til 1721 er det Aslak som betalar skatt av heile garden og luter av han. Halvor Aslakson 1737-39. Ei heiter Bergit eig 1 11/12 tn. i garden 1732-38 og 1739-45. (Kona av Aslak.)Steinar Aslakson (f. 1720) får så mestedelen av garden 27. 1. 1746 (3 1/3 tn), og sonen hans, Halvor Steinarson får 2. 3. 1780 4 ½ tn. Dotteri Gunhild Halvorsdtr. er skriven for 4 ½ tn. 31. 8. 1786. Faren er i 1802 eigar av 2 tn., 5 skjepper og i 1808-21 4 ½ tn. (heile garden). Denne Halvor Steinarson er titulera sergeant og var g.m. I Aslaug Sveinungsdtr. og II Ingebjørg Knutsdtr. og hadde 12 born alle f. Berge. Han døydde 1822, 74 år.Etter honom vart Knut Halvorson eigar ei tid framover til 1830 t. sk. 27. 9. 1826. I 1824 sel han halvparten til lensmann Skott. Skyld. 29. 7. 1831. Han er sikkert komen i skuld til han. Den jamne velstand på Berge tek til å rakne i Halvors tid, og det held fram med borni hans. Flere av gutane er å finna som husmenner på plassane under Berge. Såleis er Knut på Åmlid og Tarjei på Lid.Litt lenger ned på siden står det at i 1834 vert hovudbølet skift sund. Tarjei Talleivsson Kleiv får nordre parten 11 settong, og Knut Halvorsson 6 settong - altså Åmliplass. Knut selger Åmliplass for 250 daler i 1843 til ein Kjetil Torson Lien, og flytter deretter til Meås, hvor han døde i 1844. Tarjei blir ikke nevnt videre.og litt lenger ned under Berge: Fleire småbruk og plassar har høyrt til Berge, men no etter kvart fråselde m.a. Lid, Nordjorde, Havslund og Kastedalen.mvh Molfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane

Hjarteleg takk til Gro Berit og Molfrid for nye spennande innlegg.Jau, Aslak og Maria utvandra til Iowa Co., WI der Maria døydde tidleg i 1860-åri. Aslak gifte seg att to gonger, båe gonger med jenter frå Hafslo i Sogn. Han flytte med siste kona Anna til ein farm i Chimney Rock township, Trempealeau Co., WI der Aslak søydde som enkjemann 30.1.1892.Dotteri Ingeborg er nemnd i FT1860, men døydde nok før 1870. Derimot fekk Aslak og første kona Ingeborg ei dotter Kari (1859-1898) som var gift og budde i Minneapolis, MN. Ho let etter seg to born. Elles fekk Aslak fleire born med tredje kona si, men etter det eg veit, lever det ingen etterkomarar att etter nokon av dei.Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Mary Farrell

Lars,Did you get a satisfactory answer to entry 54724? Whenever anyone posts a scanned image, my computer freezes up.Please feel free to email me anytime directly at mrogfar@aol.com.While I sometimes think that all Telemark emigrants lived at least a short time in Winnebago County, IA, a large number of them came from Nissedal.Mary Farrell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.