Gå til innhold
Arkivverket

[#53790] Kistine Eriksdatter (Schultz) i Skjeberg?


Gjest Cathrin Jegersberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Cathrin Jegersberg

Jeg har en Kistine Eriksdatter gift med Ellef Børgesen i 1780 Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=7437&idx_id=7437&uid=ny&idx_side=-209>Lenke . Paret finnes i tellingen i Skjeberg 1801 Lenke.Blandt konfirmantene finner jeg kun en Christina Eriksdatter Schultz i 1769. Permanent sidelenke: Lenke .Har fått de transkrib. kirkebøkene for 1736-1760, men finner kun en Kistine døpt i 1752 på side 143, nr.47 Inged. 13.aug. 'Erick Skuld...? d. Kistine.Ønsker tips om Kistine. Vet ikke hvor jeg skal lete hvis ikke dette er 'min' Kistine.Erik Schultz dør i 1794 nr.33 Permanent sidelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

En Christine Erichsdtr blir döpt i 1751 i Skiptvedt, kan det være en kandidat?[url="http://www.familysearch.org/Eng/Search/IGI/individual_record.asp?recid=100066937757&lds=1&region=12&regionfriendly=Norway&frompage=99>LenkeN° 26 her på venstre side i kirkeboka: Kildeinformasjon: Østfold fylke, Skiptvet, Ministerialbok nr. 2 (1734-1756), Fødte og døpte 1751, side 59. Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tom Birkelund

En mulig Ellev Børgesen døpt i Skjeberg 1750:Ministerialbok nr. I 2 (1726-1791), Kronologisk liste 1750, side 72, nr 30. Faren heter Børge Ellevsen.mvh Tom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cathrin Jegersberg

Hei. Jeg takker for forslagene, som har kommet inn. Har fått tid til å sjekke begge to.Akkurat for øyeblikket har jeg problemer med å komme inn i kirkebøkene, men bruker FS.Kisti fra Skjeberg kan det se ut til ble gift med Anders Thordsen og de fikk barn der [url="http://www.familysearch.org/eng/search/igi/individual_record.asp?recid=100212222790&lds=1&region=12&regionfriendly=Norway&juris1=&juris2=&juris3=&juris4=&regionfriendly=&juris1friendly=&juris2friendly=&juris3friendly=&juris4friendly=>LenkeChristine (Chistine) fra Spydeberg ble konfirmert i 1761 og jeg tror det er hun som gifter seg i Spydeberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roger de Robelin

Christopher Skulds/Schultz, f 167(7), d i Ingdal (Skjeberg) 1743, begr 24/4, 66 år gammal. Gift med Anne Larsdatter Schultz, f 168(9), d i Ingdal (Skjeberg) 1757, begr (nr19), 68 år gammal änka.Med vänlig hälsning Roger de Robelin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cathrin Jegersberg

Takker så mye for den informasjonen du kom med. Kanskje dette kan være foreldre til Erik Scultz? Alderen kan stemme, men må nok få sjekket om et det finnes evetuelle skifter.Har også funnet to døtre til konfirmert, Marthe i 1760 og Berthe i 1762 Permanent sidelenke: Lenke.Igjen mange takk. Jeg setter stor pris på all informasjon.Mvh. Cathrin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.