Gå til innhold
Arkivverket

[#53794] Jacob Christopher Meyer født 1877


Gjest Anders J. Moen
 Del

Recommended Posts

Gjest Gullbjørg Storvik

Jacob Christopher var f. 3.01.1877 i Vardø, av foreldre kjøpmann Søren Johan Meyer og hustru Anna Margrethe Stuwitz. Han var eldst av 7 søsken, og ble gift 21.11.1905 med Mimmi Hamilton Arnesen som var f. 25.10.1884 i Tr.heim. Jacob døde i 1920, og Mimmi i 1976. Hilsen Gullbjørg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullbjørg Storvik

Hei. Mimmis far var: major Mautitz Cock Arnesen. Morens navn var, Caroline Augusta. Du finner hele fam. i Vardø i 1900. Er du en etterkommer? Hilsen Gullbjørg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thomas Friis Konst

God aften Anders,Om 'noen i din naerhet' eller andre skulle ha interesse av det så har jeg en del data vedrörende STRUVE/KILLENGREN/HJORT-STUWITZ m.m.Ovennevnte datter av Sognepresten i Loppa - Claus STRUVE fra Kristiansund, 1766/77-1807, Birgitte Catharina f. 1803, hadde 4 sösken. De var barn i ekteskapet mellom Claus og Sara Elisabeth (RASCH) KILLENGREN fra Hammerfest som ble inngått den 1. Februar 1797.Som nevnt var deres datter gift med Handelsmann Jens Nilssön (HEIBERG) HJORT-STUWITZ, 1792-1852, fra Bergen.Birgitte Catharinas bror, Christian Petter Claussön KILLENGREN STRUVE, 1799-1884, var Lensmann i Loppa og gift med Andrea NILSDATTER fra Vefsn og hadde hele 8 barn.Blant deres mange barn var sönnen Claus Samuel Christianssön STRUVE, 1844-1907, som var gift med Lorentze Elise Michaelsdatter (KURAAS) KONST 1844-1892, fra Skjervöy i Troms. Claus Samuel og Loretze Elise hadde 5 barn.MvhThomas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anders J. Moen

God aften igjen Thomas.Takk for ytterligere opplysninger.'Men noen i min nærhet er det' kan høres noe kryptisk ut, men jeg holder på å lage en liten overraskelse til - nettopp - noen i min nærhet, så jeg vil helst ikke avsløre for mye i det offentlige rom.Til Gullbjørg i (7). Du mener vel Mauritz og ikke Mautitz?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullbjørg Storvik

Til Anders. Ja, skrivefeil forekommer, særlig når man har lange negler. Mauritz skal det selvsagt være. Jeg samler også på opplysninger om J.Chr. Meyers familie, og da er hans etterkommere intressante. Hans bestemor Marie Elisabeth Buck hører med til min fam. Jeg har 3 barn på Jacob og Mimmi, men det har nok også du. Hilsen Gullbjørg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Iver Mosvold

Kanskje litt på siden, - men jeg lurer på om noen kan fortelle hvilken Meyer-slekt det er tale om i denne sammenheng ? (Forut for Bastian/Fredrikke Sophie på første halvdel av 1700-tallet) IM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thomas Friis Konst

Til Anders, innlegg nr. 10.Jeg forstår, - lykke til i arbeidet med overraskelsen.Hvem har du som foreldre til Jens Nilsson HJORTH STUWITZ födt den 8. Mars 1797 i Bergen?Ser at du i innlegg nr. 11 nevner HAMILTON, - har også en del data om en slekt med samme navn, dog med mest forgreninger i Sverige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.