Gå til innhold
Arkivverket

[#53797] Helge Evensdatter f 1759 i Krødsherad til Sokna i Norderhov


Gjest Tormod Thoresen
 Del

Recommended Posts

Gjest Tormod Thoresen

Hei.Denne Helge Evensdatter lurer jeg fortsatt på hvem er. Jeg kjenner at hun hadde 2 uægte barn i Krødsherad Jon født 1778 og Mads født 1781.Hun giftet seg i Lunder kirke 2.11.1794 med husmann og verksarbeider Peder Gulbrandsen.Der står det at hun kom fra Krødsherad.De får 2 barn: Gulbrand og Isaac. Noen som kan hjelpe å finne hvem Helge er??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tormod Thoresen

Hei. Hei. Takk for informasjonen.Ja , jeg fant noe om familien der. Men det kom ikke frem noen foreldre til Helge Evensdatter. Videre så informasjonen litt lettvint ut, det kom ikke frem når de døde.Jeg har sendt en mail til vedkommende som har skrevet informasjonen inn, så får vi se hva som kommer frem av informasjon.Tormod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olav Åge Strøm

Jeg lurer litt på disse navnene.Tisla under Slevika krødsherad side 171Ola Isaksen gm. Mari Eivindsd. hadde disse barna: Anders 1726,Isak 1729, trolig. gm Abigael Halvorsd. i Maribråtan av Nore, Eivind 1735. Ola og Mari døde omtrent samtidig , det var skifte i 1736.Kan hun ha vært datter til Eivind f. 1735?Mvh. Olav Åge Strøm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tormod Thoresen

Hei. Når det gjelder DIS treffet er det som står nevnt der ikke bekreftet, - dessverre.Det holder ikke.Når det gjelder Even Olsen som er født i 1735 blir det et skudd i blinde.Det kan godt tenkes, men før man kan gå god for det, må det nok noe bevis til.Takk for innspill.mvh Tormod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.