Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Per Helge Seglsten

[#53799] Hva står det her?

Recommended Posts

Gjest Per Helge Seglsten

Bak Ole Wang i dåpslisten bak lenka under, er det en parentes med to ord. Det siste ordet er 'Anders', men kan noen hjelpe meg emd å tyde det første ordet i parentesen?Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Bjørnar Iversen

Kan du spesifisere hvor det er på siden så vi slipper å lese gjennom hele teksten?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Oddbjørn Johannessen

Omtrent midt på venstre side (1799): Ole Wang (u..d.. Anders) f. 26. Sept.Jeg greier heller ikke å lese ordet, men det begynner muligens på en u, og så ser det ut til å være en d ca. midtveis.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Hege Kvale

HeiTror han mener kollone '10' oppe i fra på venstre sideHege

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Vigdis Skaar Nygaard

det står: ' Under Anders'. Hvis du ser på neste side, er det flere notiser med 'under' pluss et navn. En gjetning fra meg er at Ole er fra en Wang-plass eller et Wang-bruk som eies av Anders Wang.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Bjørnar Iversen

Det er også noe på siden foran, markert med et stort kryss. Det står 'under'. Jeg støtter Vigdis' forslag.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Per Helge Seglsten

Det Vigdis foreslår, er helt sikkert riktig. I andre kilder benevnes foreldrene Ulven, som var en husmannsplass under Wang.Beklager ellers at det ble litt utydelig hvor på siden jeg ville ha dere til å lese.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Per Helge Seglsten

Og dessuten: Takk for hjelpen, alle sammen!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.