Gå til innhold
Arkivverket

[#53799] Hva står det her?


Gjest Per Helge Seglsten
 Del

Recommended Posts

Gjest Per Helge Seglsten

Bak Ole Wang i dåpslisten bak lenka under, er det en parentes med to ord. Det siste ordet er 'Anders', men kan noen hjelpe meg emd å tyde det første ordet i parentesen?Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn Johannessen

Omtrent midt på venstre side (1799): Ole Wang (u..d.. Anders) f. 26. Sept.Jeg greier heller ikke å lese ordet, men det begynner muligens på en u, og så ser det ut til å være en d ca. midtveis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vigdis Skaar Nygaard

det står: ' Under Anders'. Hvis du ser på neste side, er det flere notiser med 'under' pluss et navn. En gjetning fra meg er at Ole er fra en Wang-plass eller et Wang-bruk som eies av Anders Wang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Helge Seglsten

Det Vigdis foreslår, er helt sikkert riktig. I andre kilder benevnes foreldrene Ulven, som var en husmannsplass under Wang.Beklager ellers at det ble litt utydelig hvor på siden jeg ville ha dere til å lese.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.