Gå til innhold
Arkivverket

[#53809] Ås i Akershus - Fredrik Slørstad døper datter Anne 25 jan 1761.


Gjest Guro Reinhart
 Del

Recommended Posts

Gjest Guro Reinhart

Kjenner noen til Fredriks patronomikon, hvem han var gift med og eventult flere barn i denne familien?Dåp nr. 7 på venstre side LenkeHar noen mulighet til å slå opp i Ås bygdebok under Slørstad å se om de er omtalt der?Tusen takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jarleif Nordheim

Hei, Iflg Ås gårdshistorie bind 1 var Anne første barn i Fredrik Nilsens 3. ekteskap. Annes mor: Marie Eliasdtr Tomter.Det står omlag ei halv side om Fredrik, hustruer og barn i gårdshistorien, så jeg anbefaler generelt at du låner boka på et bibliotek. Mye interessante detaljer fra odelssak, skiftet etter Fredrik mv. Anne bl visst gift til Moer i Ås. Har du helt konkrete spørsmål bidrar jeg gjerne med opplysninger fra boka.Mvh Jarleif Nordheim Garder i Vestby

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Guro Reinhart

Tusen takk begge to. Til Jarleif. Da har jeg et konkret spørsmål når det gjelder Fredrik.Jeg finner forespurte Anne i FT 1801 gift under 'Mouger' i Ås. Under samme gård finnes Helvig Fredriksdatter (som jeg egentlig leter etter) 53 år tjenestepige. Jeg lurer på om hun er en eldre halvsøster av Anne - altså barn i Fredrik Nilsen Slørstad første eller andre ekteskap? Ville sette veldig stor pris på om du kunne sjekke om du finner henne nevnt i boka.Mvh Guro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Espen Tjernshaugen

Har ikke funnet noe passende Helvig Fredriksdatter døpt i Ås, men i nabosognet Hobøl blir Helvig Fredriksdatter døpt den 20.3.1740 med far Fredrik Helgesen Prestegårdseie, nederst til venstre: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.