Gå til innhold
Arkivverket

[#53812] Nøtterøy, Vestfold - Slekt på Føyn slutten av 1600-tallet


Gjest Ken V. Nordberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Ken V. Nordberg

Jeg kunne ikke finne om dette var tatt opp tidligere, så ha meg unnskyldt dersom så er tilfelle:Jeg er litt forvirret: I Nøtterøy, Bind 1 and Sigurd Unneberg side 300 og side 320 står det at Thor Hanssøn var sønn av Hans Knutssøn fra Søndre Føyn (boende på Nordre Føyn). I mantallet for Tønsberg prosti for 1663-1666 nevnes imidlertid denne (antakeligvis samme Hans Knutssøn) som 19 år i 1664. Denne vil da ikke være gamle karen ved sønnen Thors fødsel. Snakker vi her om to forskjellige Hans Knutssønner?Dette er det jeg vet: Knut Hanssøn: - nevnt 1664, 59 år, f. ca 1605hans sønn, Hans Knutssøn: - nevnt 1664, 19 år, f. ca 1645hans sønn, Thor Hanssøn: - nevnt 1724, 76 år, f. ca 1648 - nevnt 1706-1707, 58 år, f. ca 1648Det er utvilsomt noe som ikke stemmer. Det er ikke mulig at Hans Knutssøn som nevnes i 1664 er Thor Hanssøn's far, så hvem er faren da?Med vennlig hilsen, Ken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ken V. Nordberg

Takk Ketil, det var det jeg trodde. Det virker som enten tar Unneberg feil, eller så har jeg misforstått Unneberg's tolkning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.