Gå til innhold
Arkivverket

[#53819] Ole Olsen og Mille Halvardsdtr. Lille Langnæs, Talvik -Finnmark.Hvor kom de fra?


Gjest Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

Ole Olsen og Mille Halvardsdtr. giftet seg i Talvik-Finnmark 26.12.1886.De fikk i alle fall barna Peder 1787-1787, Ivar 1788-1817 og Ingeborg Anna 1790 - gift 20.10.1822 med Andreas Tollefsen Berbo. Her er Ole og Mille i 1801.LenkeMille døde på Lille Langnæs 25.04.1828 ang. 80 år gammel. Og Ole døde samme sted 30.10.1833 ca.75år.Er det noen som kjenner til denne familien og som kan fortelle meg hvor Ole og Mille kom fra, og hvem som var deres foreldre? Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gry Axelsen

Hei Rune,Jeg legger igjen lenke til debatten om hvem Mille Halvarsdatter var.Hun er registrert med reisepass fra Trøndelag og opp til Alta. Hun gifter seg med skipper Ole Olsen som er skipper med jekt, og fra Bergen.LenkeHilsen Gry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillian Johansen

Hei Rune. Viser i tillegg til tema 5092. Mille Halvorsdatter ble døpt 15.05.1749, Kolvereid, Nord-Trøndelag. Jeg vet ingenting om Oles bakgrunn. Er du kanskje en etterkommer av Mille og Ole?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Takk for rask og innholdsrik informasjon.Jeg får prøve å se om jeg kan finne ut av denne Ole Olsen Bergen. Jeg er nok ikke i familie med disse. Det er min kones kusine og hennes familie på morssiden. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Er det noen som vet når Ingeborg Anna Olsdtr. Finsjå døde, og når Andreas T. Barbo giftet seg med Oliva Nielsdtr.?Mvh. Rune T.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillian Johansen

Ingeborg Anna Olsd., Finsjaaen dør 04.03.1846, 55 Aar gml.Viet 26.12.1846; Enkemand Andreas Tollefsen Barboe Finsjaaen 56 Aar og Enke Oliva Nilsdr. Talvig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Takk igjen Lillian.Jeg sendte deg nettopp samme spørsmål i en mail, men det var flott å få svaret her. Jeg begynte å se gjennom kirkebøkene fra 1832, men var ikke kommet lengre enn 1840. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.