Gå til innhold
Arkivverket

[#53828] Opplysninger om Lars Nielsen Rogstad og Berthe Knudsdatter Hommerstad, Løiten


Gjest Hans Jacob Brinchmann
 Del

Recommended Posts

Gjest Hans Jacob Brinchmann

Har noen opplysninger om dragon fra Løiten Lars Nielsen Rogstad (født,døpt,død) og hans foreldre? Han var gift med Berthe Knudsdatter Hommerstad og jeg skulle gjerne ha tilsvarende opplysninger om henne. Takk og med vennlig hilsen Hans Jacob Brinchmann,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Jacob Brinchmann

Flott! Der er de. Takk, Anne! Er det Rogstad det står etter Lars Nielsen? Kan du tyde hvor han er fra? Fedrene er angitt som Lars Larsen ????? og Knud Helgjesen Biørnstad. Klarer du å tyde Lars Larsens etter/gårdsnavn? Takk og vennlig hilsen Hans Jacob Brinchmann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thor Bøhmer

Skal jeg tippe, så vil jeg tippe på at faren er Knut Knutsen f på Englaug g m Kari Olsdatter Vea. Han f 1720 og hun 1732.Knut var bruker på nedre Hommerstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sverre Søgaard

Lars Nilsen og Knut Knutsen med familier står omtalt i Løtenboka bind 3 under Hommerstad nedre. Det som ikke står der er at Lars er født i Brennsætra i Vang 1769.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.