Gå til innhold
Arkivverket

[#53833] Nygaard i Eidsvoll etter 1898


Gjest Nina Stenvall
 Del

Recommended Posts

Gjest Nina Stenvall

Jeg håper på hjelp til å følge flg. famile videre:Hans Karl Andersen, f. 27/2-1867 i Aurskog, g. 2. gang i Sagene kirke i Oslo 23/11-1895 med Jeanette Josefine Pedersen, f. 14/3-1870 i Tistedal ved Halden. De fikk to barn døpt i Sagene kirke. FT 1900 viser at de var bosatt i Eidsvoll, nærmere bestemt på Walby, og jeg finner at de flyttet til Nygaard i Eidsvoll i 1898. Er Walby tilhørende Nygaard tro?? Jeg har opplysning om flg. barn (de 4 første er nevnt 1900): 1. Kristian Andersen, f. i Oslo 1892. Usikkert om dette kan være et barn Jeanette hadde før hun giftet seg. Den første kona til Hans Karl døde 1/9-1894 og ble begravet ved Sagene kirke. Jeg kan ikke finne noen ”passende” Kristian døpt i Sagene. 2. Herman Frithjof Andersen, f. i Oslo 1/4-1896 og døpt i Sagene 3. Aksel Marinius Andersen, f. i Oslo 28/4-1897 (feilaktig ført som Oskar Marinius ved dåpen i Sagene) De neste barna er født på Nygaard og døpt i Eidsvoll: 4. Borghild Josefine Andersen, f. 27/12-1898 5. Georg Andersen, f. 27/12-1900 6. Einar Andersen, f. 24/12-1902 7. Tvillinger: En dødfødt gutt og Anders Andersen, f. 1/10-1904 8. Olga Mathilde Andersen, f. 21/07-1906Hvor ble det av denne familien? Jeg har foreløpig kke kunnet finne noen av barna konfirmert i Eidsvoll. Flyttet de videre? Og vokste alle barna opp?? Hans Karl arbeidet på papirfabrikk.Takknemlig for all informasjon om denne familien!Vennlig hilsen Nina Stenvall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Stenvall

Hei igjen!Dette er jo flott! Jeg er veldig spent på om vi vil finne eldstemann også og kanskje dermed finne ut om foreldrene hans. Nina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kjersti aamodt

Hei Nina Jeg har fått en bok som nylig er utgitt om Nygård 'Andelva, treforedlingsindustrien og Nygård' av Leif H Eriksen Utgitt i Eidsvoll 2005 BokEidsvoll-Eidsvoll Historielags lokalhistoriske bokserie. Hilsen Kjersti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Stenvall

Hei Kjersti!Bøker er alltid interessant, og jeg merker meg titelen. Men det er vel tvilsomt om det er så mye å hente om familiene der kanskje? Nå har jeg jo fått vite at de flyttet videre til Drammen, og det ser ut som familien ble boende der. Men takk skal du ha!Hilsen Nina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.