Gå til innhold
Arkivverket

[#53838] Bok om Miltzowslektens opprinnelse?


Gjest Lill Juelsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Lill Juelsen

Det ryktes at det finnes teorier om at slekt fra Voss, Miltzowslekten, tror jeg, skal kunne tilbakeføres til keiser Neros halvsøster. Medfører det riktighet at det finnes slik litteratur som spekulerer over dette, trolig fra Europa? I så fall: Hva heter boken/bøkene?Vennlig hilsen Lill Juelsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore H Vigerust

Ingen europeisk slekt kan føres lenger bakover i tiden enn ca 500 e.Kr. Men *teorier* om det morsatte floreres selvsagt. Det finnes også mange slektsnavnet som rekker tilbake til Gud, uten at man skal tro på dem av den grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lill Juelsen

Hvor kan man finne slike?Jeg erindrer at jeg leste en artikkel i 70-årene hvor en slektsgransker i Aftenposten eller BT sa at det fantes litteratur om dette. Du har ikke vært borti slik litteratur?Finnes det spesielle tradisjoner eller kulturer som har mer fokus historien og på slike anerekker - og derfor kanskje har kommet lenger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnstein Rønning

Vi har C.M. Munthe 'Vore Felles Ahner', der han (så vidt jeg husker) går fra slekter i Norge og i hvertfall tilbake til Karl den store. Men den rekka er vel (også så vidt jeg husker) blitt delvis plukket fra hverandre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.