Gå til innhold
Arkivverket

[#53851] Mara Olsdatter Lahlum eie


Gjest Inger Marie Næsset
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger Marie Næsset

Maria Olsdatter Lahlum eie fikk et uekte barn, en datter, Oline født 02.03.1836 (Stange kirkebok 1835-1845, oppslag 9, nr. 65) med Peder Tostensen født 11.09.1797 i Øyer. Jeg vet ikke når Maria er født eller hvem som er hennes foreldre. Dersom noen kan hjelpe meg så hadde det vært kjempefint. Mvh. Inger Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest inger marie næsset

Takk for hjelpen. Kan vel kanskje lete videre i Stange-området etter Maria. Tror jeg har sett noen stedsnavn som kan likne på Lahlum i Stange-området. Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Marie Næsset

Klarer ikke å finne Maria noe sted. Er det noen som vet hvor Lahlum Eie kan være. Håper på hjelp. Denne Maria var en tipp oldemor til meg så det ville vært så fint å få vite hvor hun kom fra og i beste fall hvem hennes foreldre var. Takk på forhånd!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her er de to Lalumgårdene i Stange i 1801. Dessverre er ikke husmenn nevnt med slekter i mine gamle Stangebøker, men det finnes nyere utgaver i dag. LenkeHåper du kan få hjelp til oppslag etter foreldre av lokale slektsforskere.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Marie Næsset

Tusen takk for all hjelp. Har kikket litt på sider for slektsforskere på Hedmark og Stange. Får prøve å komme i kontakt med noen lokale mennesker i håp om å finne frem til Maria Olsdatter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...
Gjest Inger-Marie Næsset

Lurer fremdeles veldig på hvem min tipp tipp oldemor Maria Olsdatter var? Har ikke kommet videre selv om det har gått mange år. Dersom noen kan hjelpe meg blir jeg kjempeglad.Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.