Gå til innhold
Arkivverket

[#53861] Oscar Tollefsen f. 1867 i Norge


Gjest Frank Roland
 Del

Recommended Posts

Gjest Frank Roland

Søker data rundt sjømann (skipsingeniør) Oscar Tollefsen f. 1867 i Norge. Han dro til sjøs og giftet seg etterhvert i Newcastle, England rundt 1894 med Edith Wilson f. 1868 i Durham, England. De fikk barna Oscar (1895), Harold (1897) og Thomas (1900). Hans engelske familie har spurt om jeg kan ettersøke han, med bakgrunn i de svært sparsomme dataene. Noen som vet råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingvild Hansen

Frank Søk på Digitalarkivet, 1875, Etternavn Tollefsen, f. år 1867 gir ingen som heter Oscar, men se litt på dette:1875-telling for 0806 Skien Ole Tollefsen m s 1867 Gjerpen Pr. b 1ste Etage Nordre Brækkegade 8a Tollef Olsen Skien Tollef Olsen m hf g Huseier og Graastensmurer 1836 Gjerpen Pr. b 1ste EtageJohanna Olsen k Kone g 1844 Kongsberg b 1ste Etage Karen Tollefsdatter k d 1865 Gjerpen Pr. b 1ste Etage Ole Tollefsen m s 1867 Gjerpen Pr. b 1ste Etage Hans Tollefsen m s 1870 Gjerpen Pr. b 1ste Etage Søren Olsen m Leieboer ug Skræddersvend 1846 Gjerpen Pr. b 1ste Etage Karen Tolvsen k Hans Moder e Forsørges af Sønnen, men har ogsaa lidt Understøttelse af Gjerpen Fattigvæsen 1814 Gjerpen Pr. b 1ste Etage Andreas Jakobsen m hf Leieboer g Matros 1853 Gjerpen Pr. b 1ste Etage Karen Jakobsen k Hans Kone g 1848 Gjerpen Pr. b 1ste EtageKanskje han endret navn da ham kom til England?Hilsen Ingvild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingvild Hansen

Hei igjenJeg fikk kopiert på en dum måte, men jeg ser du har fått et innlegg (3) mens jeg skrev, hvor navnet stemmerIngvild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingvild Hansen

Lurer på om ikke dette er den riktige. Søkte på ancestry, England & Wales, Marriage Index: 1837-1983:Ola Oscar TollifsonEdith Emily WilsonYear of Registration: 1894 Quarter of Registration: Jan-Feb-Mar DISTRICT: South Shields County: Durham, Tyne and WearHer heter han både det ene og det andre!Hilsen Ingvild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Frank Roland

Hei,fikk mere info fra slekten i England. Moro om noen kunne løst denne nøtten for mine engelske venner. Vedlagt finner dere vielsesattesten. Mvh Frank

bilete3908.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.