Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Per Nygård

[#53866] Hvor ble det av Peder Jensen Meistad/Handberg, Børsa, Sør-Trøndelag?

Recommended Posts

Gjest Per Nygård

På vegne av en bekjent av meg, bes om hjelp til å finne ut hvor det ble av Peder Jensen Meistad, som senere byttet navn til Peder Jensen Handberg. Peder ble født 1878 i Børsa, Sør-Trøndelag. Han bodde først på Meistadleitet, deretter Handberg og til slutt Kjærem. Dette var husmannsplasser i Børsa/Skaun. Peder hadde 4 søsken: Anton Edvard Meistad/Handberg født 1871. Ingeborg Anna født 1885 gift og bosatt på Orkanger. Jensine Sofie (Kjærem?) født 1889 reiste til Amerika i 1909. Johanna (Kjærem?) født 1892 reiste til Amerika.Siste spor etter Peder finner en i folketellinga 1900, Buvika. Da er han gift med Thea Arntsdatter og har sønnen Jens Handberg født 27.08.1899, døpt i Melhus kirke 15.10.1899.MvhPer

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Eva Tomter

Jeg finner gravminnet på krikegården til Domkirken i Trondheim, det finnes bilde på www.disnorge.no, gravminner, søk på navn. Jeg fikk ikke til å lage lenke dit. På gravstenen står: Thea G. Handberg 30.03.1875-14.04.1946 Peder Handberg 01.03.1878-13.01.1963 Signe ?.06.1904-27.05.1961Eva

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Anne J. Engmo

Familien bodde i Trondheim da denne Signe ble født :(nr.62)Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Per Nygård

Tusen takk til Eva og Anne for god hjelp.Per

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Eva Tomter

I Adressebok for Trondheim 1905-1906 Lenke bor det en P. Handberg i Prinsensgt 35, han er murerarbeider. Kanskje samme mann? Eva

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.