Gå til innhold
Arkivverket

[#53866] Hvor ble det av Peder Jensen Meistad/Handberg, Børsa, Sør-Trøndelag?


Gjest Per Nygård
 Del

Recommended Posts

Gjest Per Nygård

På vegne av en bekjent av meg, bes om hjelp til å finne ut hvor det ble av Peder Jensen Meistad, som senere byttet navn til Peder Jensen Handberg. Peder ble født 1878 i Børsa, Sør-Trøndelag. Han bodde først på Meistadleitet, deretter Handberg og til slutt Kjærem. Dette var husmannsplasser i Børsa/Skaun. Peder hadde 4 søsken: Anton Edvard Meistad/Handberg født 1871. Ingeborg Anna født 1885 gift og bosatt på Orkanger. Jensine Sofie (Kjærem?) født 1889 reiste til Amerika i 1909. Johanna (Kjærem?) født 1892 reiste til Amerika.Siste spor etter Peder finner en i folketellinga 1900, Buvika. Da er han gift med Thea Arntsdatter og har sønnen Jens Handberg født 27.08.1899, døpt i Melhus kirke 15.10.1899.MvhPer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva Tomter

Jeg finner gravminnet på krikegården til Domkirken i Trondheim, det finnes bilde på www.disnorge.no, gravminner, søk på navn. Jeg fikk ikke til å lage lenke dit. På gravstenen står: Thea G. Handberg 30.03.1875-14.04.1946 Peder Handberg 01.03.1878-13.01.1963 Signe ?.06.1904-27.05.1961Eva

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.