Gå til innhold
Arkivverket

[#53875] Opphavet til Anne Kirstine og Olouv Ingemorsdøtre?


Gjest Cathrin Jegersberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Cathrin Jegersberg

Jeg har dessverre problemer igjen nede i Østfold og lurer på om noen vil være meg behjelpelig med disse to søstre. Mulig det er en til ved navn Siri.Anne Kirstine og Olaug i tellingen [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=3&filnamn=f10101&gardpostnr=57&personpostnr=591&merk=591#ovre>Lenke.Har greid å spore opp vielsen til Anne Kirstine og Ole Gullichsen i Berg 1777 Permanent sidelenke: Lenke. Dette paret får sønnen Gullich 1776 Permanent sidelenke: Lenke . Finner ingen kjente faddere her. I Halden får de datteren Regina i 1783 Permanent sidelenke: Lenke og her dukker det opp navn som kan tyde på at det er to muligens tre søstre. Olouv nevnes som Jonas Heiberg's kone, etter hva jeg kan tyde. Har ikke klart å finne noen vielse på dette paret, ei heller patronymet til Jonas. Siri Ingemonsdtr. kan også være en søster, men finner ingenting ut om henne heller.Anne Kirstine Ingemorsdtr. og Ole Gullichsen får to barn til, Anna Maria i 1785 Permanent sidelenke: Lenke og en sønn, Gullich i 1787 Permanent sidelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Cathrin Jegersberg

Jeg prøver på nytt med Olaug Ingemorsdatter og søsteren Anne Kistine, mulig en søster til Siri.Har sett at navnet er ganske vanlig i Aremark, men klarer ikke å finne dåpen til disse søstrene eller vielsen til Jonas Heiberg og Olaug.Vet noen hvilken kirkebok jeg skal lete i etter døde fra Fredrikshald?Trenger bistand igjen.Mvh. Cathrin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cathrin Jegersberg

Har funnet en vielse i Aremark/Øymark, Ingemor Jonsen Slæwigen og pigen Olloug Aschautsdtr som ble trolovet i 1744 Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=7464&idx_id=7464&uid=ny&idx_side=-55>LenkeKan dette paret være foreldre til de omtalte søstre? Tenker da på navnet Olloug.Paret fikk en datter ved navn Aasthe i 1745 Permanent sidelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.