Gå til innhold
Arkivverket

[#53876] Hjelp til tyding - Johan ? ? Molstad?


Gjest Tiril Eide
 Del

Recommended Posts

Gjest Tiril Eide

Jeg lurer på om noen kan hjelpe meg med å tyde hva det står som farens navn på no.64 John Hjalmar Alexander - Lenke Johan Nils? ? Molstad Maler. Har noen flere opplysninger f.eks. vet hvor Johan Molstad var fra?Mvh Tiril

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Oldervik

Tyder hele posten slik;f. 2, jan. 1872, døpt 20. mai 1872John Hjalmar Alexander (uægte)Pige Inger Marie Olsdatter Gaustadsæteren og Ungkarl Johan Nilsen Pedersen Molstad, Maler.Fadr. Gulbr. (and) Pedersen, Ole Christoffersen, Ole Olsen Moe, Karen Olsdatter og Haaken Gulbrandsens kone, Maren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tiril Eide

Takk for hjelpen. Ja, jeg syntes også at det stod Johan Nilsen Pedersen Molstad, men fant det litt underlig at han hadde to etternavn på -sen.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Rustad

To etternavn hadde han ikke - men det ser ut til at 'Pedersen' er tilføyd. Jeg har sett slikt tidligere. Det KAN tyde på at faren het Peder, ikke Nils.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.