Gå til innhold
Arkivverket

[#53903] Tyding av kirkebok


Gjest Lindis rokstad
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Leser det samme som dere först, men hva står det etter Sigmundsdtr? 'Frank' kan bety at han var ubundet ell. uavhengig (se bokmålsordboka), men jeg er ikke sikker... og pigen Gorro Sigmundsdatter ... synest det står noe med grube... etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reidar Oddløkken

Lurer på om det har noe med denne å gjøre, eller hva tror du Lindis? Kilde: Folldal Bygdebok. Skal sjå litt nærmere på det. Reidar

bilete3734.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reidar Oddløkken

I flg. Folldal BB blir Kjølle (Avlesgarden)nabo til den som er nevnt i 7, på 1700-tallet kalla 'Grimsbuen' så kanskje det er det det står? Kan det være ei Goro som er døpt i 1724 dette dreier seg om? Reidar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lindis rokstad

Hei.Ole O Frank var gift med Goro Semmundsd Ryen, Har i lengre tid søkt på Franch slekten i områden om Ole O er i familie med den slekten,men står helt fast.Men det er nok Goro , en av dem det er snakkom.Hilsen Lindis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reidar Oddløkken

Det er nok det. Dette er jo i mitt nabo-lag så det er derfor det var litt artig å prøve seg. Ole O er nok helt sikkert i familie med den slekta du nevner, Frankmoen-navnet som går att i disse gardene Kjølle og den stammer nok sikkert fra denne Franch-slekten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reidar Oddløkken

Er det Ole Oleson Frank f. 1728 dette dreier seg om, han rydda Frankmoen her i Grimsbu, og hadde en bror, Peder Oleson Frank som ryddet Ryhaug, og gift med ei Siri Eriksdatter, stemmer det med dine notater? Reidar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reidar Oddløkken

Beklager at jeg maser men jeg hadde nok ikke sett innlegg 6 da jeg drev med 7. Øynene er i blant i veien så en ser ikke bestandig hva en driver med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.