Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Thomas Hansen

[#53906] Hans Christophersen, Skjærsnes og Ludal

Recommended Posts

Gjest Thomas Hansen

I min slektssporing stopper jeg opp når jeg kommer til min tippoldefar Hans Christophersen. Jeg vet at han var gift med Karen Olava Pedersdatter, og at de bodde på Skjærsnes i Stokke da de fikk barna Anders i 1875 og Petrine i 1877 (kanskje fikk de også flere barn). Når Anders konfirmeres i 1890 bor de dog i Ludal, som vel er i Hedrum. Anders, som er min oldefar, flytter etterhvert til Sarpsborg og gifter seg der.Jeg har lett gjennom kirkebøkene for årene før 1875 for flere kommuner i Vestfold, men finner ingen vielsesoppføringer for Hans og Karen, og heller ingen oppføring av at de skal ha flyttet inn til Stokke i den tiden. Dermed har jeg heller ingen anelse om hvor eller når noen av dem er født. Er det noen her som skulle slumpe til å vite noe om dette?På ancestry.com finner jeg en Hans Severin Kristoffersen, født 18 oktober 1851. Han er født eller bosatt i Slagen, som vel er i Tønsberg. Men jeg aner ikke om dette er samme mann.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Thomas Hansen

Strålende! Takk for hjelpen, begge to.Thomas

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.