Gå til innhold
Arkivverket

[#53906] Hans Christophersen, Skjærsnes og Ludal


Gjest Thomas Hansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Thomas Hansen

I min slektssporing stopper jeg opp når jeg kommer til min tippoldefar Hans Christophersen. Jeg vet at han var gift med Karen Olava Pedersdatter, og at de bodde på Skjærsnes i Stokke da de fikk barna Anders i 1875 og Petrine i 1877 (kanskje fikk de også flere barn). Når Anders konfirmeres i 1890 bor de dog i Ludal, som vel er i Hedrum. Anders, som er min oldefar, flytter etterhvert til Sarpsborg og gifter seg der.Jeg har lett gjennom kirkebøkene for årene før 1875 for flere kommuner i Vestfold, men finner ingen vielsesoppføringer for Hans og Karen, og heller ingen oppføring av at de skal ha flyttet inn til Stokke i den tiden. Dermed har jeg heller ingen anelse om hvor eller når noen av dem er født. Er det noen her som skulle slumpe til å vite noe om dette?På ancestry.com finner jeg en Hans Severin Kristoffersen, født 18 oktober 1851. Han er født eller bosatt i Slagen, som vel er i Tønsberg. Men jeg aner ikke om dette er samme mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.