Gå til innhold
Arkivverket

[#53926] Tyding av kirkebok for Aker


Gjest Inger Grøhn
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger Grøhn

Berthe Johnsdatter ble født den 20 februar 1828 og døpt i Aker. Foreldre var John Lie og Sigrid Larsdatter. Kan noen hjelpe meg å tyde kirkeboken for denne hendelsen? Har dessverre ikke lært å legge siden inn som lenke, og må derfor opplyse om at det er Aker 1819-1828, s. 705

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Grøhn

Hallo og takk. Ja, det ser jeg. Fikk noen flere ord klart fram nå, men på langt nær alt. Så jeg trenger nok mer hjelp. mvh Inger Grøhn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva Tomter

Kan gjøre et forsøk: Pigen Sigrid Larsdatter ?? Christiania for faren Hammer og blev forløst på Grønland og oppgav som barnets fader Ungkarl og studiosus medicina John Lid i Christiania. Faddere Anne Larsdatter, Louise Boudin, Bøssemager Klephzig, Christen Christophersen. Eva

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Grøhn

Takk også til deg. kan jeg be deg om å se på lenken som Anne Tonby viser til? Der står det litt mer og litt anderledes. Har funnet ut av en del, men noe er ganske i tåken. mvh Inger Grøhn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aud Sandbu

Ministerialboken: LenkeFødt Febr. 20, døpt Martz 23; Berthe. Foreldre: Pigen Sigrid Larsdtr. som har tjendt i Christiania hos Frue Hammer, men blev forløst paa Grønland, og angiver som Barnets Fader Ungkarl og Studiosus Medicinæ John Lie i Christiania. Faddere: Anne Larsdtr, Lovise Boudin, Bøssemager Klepzig og Christen Xstophersen.Klokkerboka: Forældre Pigen Sigrid Larsdatter blev forløst p. Grønland og som har tjendt hos Frue Hammer i Thomse Gaarden. Som Barnets Fader angiver hun Studiosus Medicinæ [...] John Lie, som for nærværende Tid opholder sig i Christiania. Faddere: Anne Larsdatter, Lovise Bodin, Ingeborg Pedersdatter, Bøssemagermester Kleph, Christen Christophersen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.