Gå til innhold
Arkivverket

[#53928] Ameius Marthin Johannesen, Hidra, event. Øyen. Hvor finner jeg han?


Gjest Birger Forsmo
 Del

Recommended Posts

Gjest Birger Forsmo

Jeg har lenge søkt etter å finne en mann, Ameius Marthin Johannesen, som angivelig skulle komme fra Hidra, event. Øyen, Hidra, men har ikke klart å finne han. Han skal være født på 1800-tallet. Han skal være død ca 1928-1929. Ameius er jo ikke et helt vanlig navn som jeg har vært borti før, men kanskje er det andre som kjenner navnet. Er det noen som kan hjelpe meg her?Jeg takker på forhånd for all mulig hjelp!Med vennlig hilsenBirger Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Jeg tror at jeg har funnet denne Anneus (Annæus)Martin Johannessen på Vega, f. 1859 og hans kone Ane Marie Foraas, f. 1857. Datteren Marianne Amalie Magdalene ble f. 23.2.1890; dpt. 30.3.1891; komf. 16.7.1905. Nå leter jeg etter en datter han muligens hadde utenfor ekteskap.Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Her finner jeg mannen jeg søker, nr. 3 av pikene LenkeDenne Anneus skal ha blitt far til en pike, f. i 1921, med Lovise Marianne Forås. Er der noen som vet hvor jeg kan finne Lovise. Datteren skal ha blitt døpt i Namsos.Med vennlig hilsenBirger Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne J. Engmo

For ordens skyld,jeg har sjekket barna som står i folketellinga her,også de som er født i StorFosna,der står det rett navn på foreldrene:Anæus Johannesen og Ane Marie Isaksdatter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne J. Engmo

Fant ham,nå er han i 'boks',og det blir kanskje lettere å lete etter datteren født i 1921 nå som vi vet at han også brukte navnet Martin som fornavn ? (Helt nederst): Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Jeg har vært borte i hele kveld, derfor ikke svar før nå. Anne J. Engmo, du er en knupp! Hjertelig, hjertelig takk skal du ha! Jeg hadde jo FT 1900, men det som forvirret meg var at han skrev seg for Martin og kona for bare Marie. Og i tillegg hadde jeg funnet Marianne Amalie Magdalene Beck, f. 23.2.1890 på Forås. Men familien sa hun hette Lovise Marianne. Datteren til Marianne skal være døpt i Namsos og familien sier at den hun fikk barn med var en fra Namsos. Men nå har jeg mine tvil om de virkelig ikke er på 'bærtur'.Med vennlig hilsenBirger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Marianne fikk altså en datter i 1921, døpt i Namsos (ifølge henne selv). Men hvem er så faren? Jeg har av familien fått opplyst at han skal være Olav Bernhard Olsen fra Namsos, Han skal være død ca 1929, da datteren var 8 år.Er der noen som klarer å finne han?Med vennlig hilsenBirger Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne J. Engmo

Hei. Den eneste jeg finner i Namsos med navn som ligner,født i tidsrommet 1869-1871 er en Ole Bernhard Olsen.Her er han konfirmert i 1886: Lenke Men du er vel like langt med dette,kirkebøkene for fødte i Namsos fra 1887 og fremover er ikke scannet enda.Leter selv etter en som er født i 1916 i Namsos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Hjertelig takk skal du ha Anne J. Engmo! Jeg tror faktisk at du kan ha funnet rett person. Ole eller Olaf, det kan være at de husker feil. I alle fall stemmer det med alderen til den som døde i 1929, 58 år gammel.Men du har rett i at problemet er at de skannede kirkebøkene for Namsos ikke er skannet til 1921.Mvh.Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.