Gå til innhold
Arkivverket

[#53935] Feil i FT 1801


Gjest Berit Knudsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Berit Knudsen

Landsomf. søk etter fornavn lik Peter, født 1790 +- 5 år. Får at det er 44 i MR og 4 i Bolsøe. De 4 i Bolsøe er: Peter 12 år, Andreas Malo 50 år, Niels Jonsen 20 år og Karen Andreasdt. 11 år. Jeg får nok det helt til å stemme med 4.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Nå kommer jeg ikke inn på landsomf. søk heller. Det står bare at det er funnet .. antall databaser osv. Innskrenk utvalget ditt. Jeg har ikke gjor noe utvalg i det hele tatt. Jeg har prøvd med å fjerne alt, slått av og på igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anette Skogseth Clausen

Jeg vet ikke om det kan være en forklaring, men 1801-tellingen for Bolsø er rettet for en liten stund siden og lagt ut med oppdatert informasjon. Det er mulig den nye versjonen, med flere navn har laget trøbbel med koblingen mellom indekseringsfilene som ligger til grunn for de landsomfattende søkene og selve folketellingslistene for hvert prestegjeld.Det er ikke generert nye indekseringsfiler for landsomfattende søk i 1801-tellingen etter at Bolsø ble lagt ut. Vi har ventet med det for vi har fått løfter om at hele 1801-tellingen skal være ferdig gjennomgått (retter gårdsnavn og går gjennom korrekturmeldinger) snart og da skal hele tellingen ut på ny. I den forbindelse vil det bli laget nye indekseringsfiler.Så jeg ville gjort et eget søk i Bolsø-listen på Peter. Ihvertfall inntil Jan har sett på dette i neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Får ofte opp: 'Feil henteglobal starta' ved søk i landsomf., men når jeg prøver å åpne på nytt får jeg opp resultatet uten problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Jan Oldervoll

Og slik kjem det diverre til å bli ei stund til. I utgangsopunktet burde ikkje databaser som er 'underlagt' landsomfemnande søk blitt retta. Og når dei er blitt det vil landsomfattande søk måtta regenererast. Det er ein større operasjon som eg helst ikkje vil gjennom, først og fremst fordi eit nytt system for landsomfattande er under arbeid og truleg blir ferdig ut på nyåret. Der vil det mellom bli lett å unngå nett ein slik situasjon som den me no er i når det gjeld Bolsø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.