Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Lisbeth Wangen

[#53939] Min oldemor

Recommended Posts

Gjest Lisbeth Wangen

Har få opplysninger om min oldemor født1895 på Skipstvedt.Finner henne ikke i noen register.Har funnet henne i kirkeboken når min bestefar blir født.Men ingen opplysninger utenom det.Vet at hun giftet seg med en Georg Jenserud i Drammen.Men vet ikke hvordan jeg skal komme videre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Arnfrid Mæland

Hei Lisbeth,Hva het din oldemor? Kan du oppgi en referanse mht din bestefars fødsel / dåp?Mvh Arnfrid M

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Arnfrid Mæland

Kan det være henne: Kristine Marie Jenserud Bisatt i Drammen 22.05.1965?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Lisbeth Wangen

Ja min oldemor er gravlagt på Tangen kirkegård i 1965.Det jeg ikke finner er barna hennes.Min bestefar hadde bare halvsøsken.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Arnfrid Mæland

Er halvsøsknene hans barn av Georg Jenserud, eller en annen?Når ble din bestefar født / døpt? ..og hvor?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Arnfrid Mæland

I tillegg til din oldemor og hennes mann, Georg Jenserud, er disse Jenseruden gravlagt i Buskerud: Robert Jenserud Bisettelse 11.07.1960 Tangen Drammen Signe Jenserud Bisettelse 17.04.1959 Tangen Drammen Rolf Jenserud Bisettelse 07.08.1970 Bragernes Drammen Ole Kristian Jenserud f 07.09. 1923 d. 27.10. 2001 Gravlagt 02.11. 2001 Strømsgodset Drammen Geir Rune Jenserud f 26.03. 1954 d. 20.04. 1997 gravlagt 25.04. 1997 Strømsgodset Drammen Liv Marit Jenserud f 27.11. 1959 d 24.08. 1960 d 27.08. 1960

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Lisbeth Wangen

Noen av navnene stemmer med det jeg har fra før.Men mere inntresert i hvem min oldemors foreldre var.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Lisbeth Wangen

Min oldemors pikenavn var Andersdatter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Cathrin Jegersberg

Kanskje dette er din oldemor Kristine Marie Lenke. Hvis det er riktig, så ser det ut til at de kommer fra Sverige.Mvh. Cathrin

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Lisbeth Wangen

Ja det stemmer med navnet på søsken ihvertfall.Det var moro at jeg fikk vite det.Da her jeg mere å gå videre med.Tusen takk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest arild andersen

heijeg sjekket litt i kiirkebøkene på nettet og finner i hvert fall konfirmasjonen til din oldemor se lenke under nr 62MEN Er du sikker på at hennes rette etternavn er Andersdatter?I denne konfirmasjonsopplysningen står det at faren heter Hilmar Hansen. Det samme fant jeg i registeret over det døpte?[url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=434&idx_id=434&uid=ny&idx_side=-104>Lenke her er dåpen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest arild andersen

hei igjen jeg tror at hun har tatt etternavnet etter Anders ettersom moren bodde sammen med ham i ft1900jeg tror også jeg har funnet Hilmar Hnsen født 1868 i ft 1900Lenkemvh arild

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest arild andersen

her er også hennes mors Oline Annettes dåp i 1875Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Lisbeth Wangen

Ja det var mye å gå igjennom.Men ingen overraskelser.Det var jo mye av dette før i tiden.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest arild andersen

hei igjenher er vielsen til Hilmar Hansen med en annen dame i 7 juli 199. nr 9 på listenLenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest arild andersen

og her er vielsen til mellom Anders og Oline nr 1 04 januar 1897Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Lisbeth Wangen

Jeg er imponert over alle opplysninger som kommer inn.Har holdt på lenge for å finne noe.Men nå har jeg fått mye innteressant å jobbe videre med.Tusen takk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest arild andersen

heiDet er bare hyggelig å hjelpe til Hvis du leter litt i de kirkebøkene som er lagt ut på nett vil helt sikkert lett finne flere generasjoner bakover i tidmvh Arild

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest arild andersen

her er vielsen til foreldrene til OlineSvend Christiansen og Christine Marie Larsdatter den 19.07.1870 Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest arild andersen

og her er Kristian Ingvoldsen med foreldrene i ft1801, altså faren til Svend og besteforeldrene Ingvold Knutsen og Marthe HansdatterLenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Lisbeth Wangen

Den siste lenken kom ikke opp.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest arild andersen

hijeg ser det nå,men klarer ikke å få opp siden i ft 1801 igjen. dessverre

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.