Gå til innhold
Arkivverket

[#53939] Min oldemor


Gjest Lisbeth Wangen
 Del

Recommended Posts

Gjest Lisbeth Wangen

Har få opplysninger om min oldemor født1895 på Skipstvedt.Finner henne ikke i noen register.Har funnet henne i kirkeboken når min bestefar blir født.Men ingen opplysninger utenom det.Vet at hun giftet seg med en Georg Jenserud i Drammen.Men vet ikke hvordan jeg skal komme videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lisbeth Wangen

Ja min oldemor er gravlagt på Tangen kirkegård i 1965.Det jeg ikke finner er barna hennes.Min bestefar hadde bare halvsøsken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

I tillegg til din oldemor og hennes mann, Georg Jenserud, er disse Jenseruden gravlagt i Buskerud: Robert Jenserud Bisettelse 11.07.1960 Tangen Drammen Signe Jenserud Bisettelse 17.04.1959 Tangen Drammen Rolf Jenserud Bisettelse 07.08.1970 Bragernes Drammen Ole Kristian Jenserud f 07.09. 1923 d. 27.10. 2001 Gravlagt 02.11. 2001 Strømsgodset Drammen Geir Rune Jenserud f 26.03. 1954 d. 20.04. 1997 gravlagt 25.04. 1997 Strømsgodset Drammen Liv Marit Jenserud f 27.11. 1959 d 24.08. 1960 d 27.08. 1960

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lisbeth Wangen

Ja det stemmer med navnet på søsken ihvertfall.Det var moro at jeg fikk vite det.Da her jeg mere å gå videre med.Tusen takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest arild andersen

heijeg sjekket litt i kiirkebøkene på nettet og finner i hvert fall konfirmasjonen til din oldemor se lenke under nr 62MEN Er du sikker på at hennes rette etternavn er Andersdatter?I denne konfirmasjonsopplysningen står det at faren heter Hilmar Hansen. Det samme fant jeg i registeret over det døpte?[url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=434&idx_id=434&uid=ny&idx_side=-104>Lenke her er dåpen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest arild andersen

hei igjen jeg tror at hun har tatt etternavnet etter Anders ettersom moren bodde sammen med ham i ft1900jeg tror også jeg har funnet Hilmar Hnsen født 1868 i ft 1900Lenkemvh arild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lisbeth Wangen

Jeg er imponert over alle opplysninger som kommer inn.Har holdt på lenge for å finne noe.Men nå har jeg fått mye innteressant å jobbe videre med.Tusen takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest arild andersen

heiDet er bare hyggelig å hjelpe til Hvis du leter litt i de kirkebøkene som er lagt ut på nett vil helt sikkert lett finne flere generasjoner bakover i tidmvh Arild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.