Gå til innhold
Arkivverket

[#53940] Andresen slekt på Aamodt.


Gjest Lisbeth Wangen
 Del

Recommended Posts

Gjest Lisbeth Wangen

Etter å ha fått kontakt med slekt i Texas,har jeg funnet ut mye innteresant.Det jeg først og fremst leter etter er slekt etter Peder Vivelstad Gudmundsen født 24.04.1796.Eller hans sønn Andreas Pedersen født 14.09.1826

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Nyløkken

Det er mye slekt etter Peder Gudmundsen å finne i bygdeboka for Åmot, bind 2. Her finner vi Peder gift med Ingeborg og deres 7 barn. Blant annet fjerdemann Anders som giftet seg med Olea og fikk 7 barn og overtok gården etter faren. Senere overtok Anders' søster Ingeborg og hennes mann Sven. De fikk også 7 barn og disse bosatte seg mange steder i Åmot. Bygdeboka henviser til disse og de er også i finne forskjellige steder i bind 2.Det er eg. ikke vanskelig å finne etterkommere etter Peder ved hjelp av bygdeboka. Du kan jo låne den på biblioteket.Jeg kan evt ta kopier av noe, men har ikke mulighet med det første, og det er ganske mange sider for å få med alt.Forøvrig bodde de på nabogården til der jeg er født og oppvokst. Men det er ikke etterkommere som har den i dag, da den ble solgt.Steinar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lisbeth Wangen

Så moro å høre.Det vil nok være av stor innteresse for henne jeg skriver med fra Texas.Ja jeg kan nok låne den på biblioteket.Ja jeg vet jo litt om deres sønn Andreas.Han fikk nemlig en sønn som het Peder og som reiste til USA med familien sin i 1903.Det er fra den familien jeg har fått kontakt med denne damen i Amerika.Og forbindelsen er min bestemor.Tusen takk for all informasjon du har gitt meg.Etter at jeg begynte med slektsforskning har jeg blitt helt hekta. Nok en gang tusen tusen takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thorbjørn Granlund

Hei. Ta en telefon til Åmot Folkebibliotek og spør der. Telf. 624 34093, hverdager ( untatt mandag ) fra kl. 11.15. Thorbjørn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.