Gå til innhold
Arkivverket

[#53941] Halvor Torbjørnsen f 1828 i Heddal?


Gjest Inger Sofie Olberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger Sofie Olberg

Hei Disse opplysningene har jeg 24. januar 1856 Hitd. kirke. Ungk. Halvor Torbiørnsen Bakken u Strand, Pige Anloug Gregersd Kastet u Strand. Han: Ødegaard u Hesstved Hun: Tørre u Ryen. Alder: 27 1/2 og 24 1/2. Fedre: Torbiørn Fyken (?) fra Tind og Greger Hansen, Kastet. Forlovere: Torbiørn Bakken og Christen Hagen. Tillysning: S.D. (samme dag) Forlangt av brudg. 18/11 (1855) Han: Vacc 30/11 29, cf (konfirmert) 43. Hun vacc 20/10 31Men, kan noen hjelpe meg med anene til Halvor?mvh Inger Sofie Olberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest May-Britt Engebrigtsen

HeiFant noe her som kan hjelpe deg vider , håper jeg :) LenkeDet må jeg jo være Halvor du soker , som barn hos foreldrene sine på Bakken.Mvh Maybritt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Kan dette være Torbiørn i 1801 ? [url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=53&filnamn=f10823&gardpostnr=28&personpostnr=736&merk=736#ovre>LenkeDet står han var fra Tind og Fyken. I Hitterdal finnes en gård Fykerud som ligger i Tinne skoledistrikt (1865). Kan presten i Heddal ha hørt feil kanskje.Kan dette være moren til Torbiørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Sofie Olberg

Hei May Britt og BeritTusen takk for svar, finnes det bygdebøker for disse ommrådene tro? Jeg forsøker å hjelpe en venninne med hennes aner og er ikke kjent med denne delen av landet når det gjelder geografi o.a.mvh Inger Sofie Olberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Sofie Olberg

Hei May Britt og BeritTusen takk for svar, finnes det bygdebøker for disse ommrådene ? Jeg forsøker å hjelpe en venninne med hennes aner og er ikke kjent med denne delen av landet når det gjelder geografi o.a. Hitterdal/Heddal er samme sted? Notodden nå?mvh Inger Sofie Olbergmvh Inger Sofie Olberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Sofie Olberg

Hei May Britt og BeritTusen takk for svar, finnes det bygdebøker for disse ommrådene ? Jeg forsøker å hjelpe en venninne med hennes aner og er ikke kjent med denne delen av landet når det gjelder geografi o.a. Hitterdal/Heddal er samme sted? Notodden nå?mvh Inger Sofie Olberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Anders Holtan

Hitterdal og Heddal er samme bygd. Heddal er den bløte, danske navnevarianten. Heddal ble del av Notodden kommune i 1964.Aktuell bygdebok er Hitterdalsboken av O. H. Holta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Anders Holtan

I Tinn Soga av H. H. Einung (Band 2, side 36) er plassen Fyken under gården Rue i Tinn Austbygd kort omtalt. Her nevnes blant annet 'den kjende Torbjørn Fyken' f. 1765. 'Han gav seg ut som kjempekar, men enda som legdslem og døydde 1847 81 år gamal.' Her nevnes dog intet om at han flyttet til Heddal, og dessuten er han vel litt gammel. Men en slektning kan man jo tenke seg at han var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.