Gå til innhold
Arkivverket

[#53945] Ole Jensen og Helle Andrine Syvertsdatter,Hof i Vestfold


Gjest Gunn Kallekleiv
 Del

Recommended Posts

Gjest Gunn Kallekleiv

Ole Jensen f.1833 og Helle (Hella)Andrine Syvertsdatter f.1851 i Hof i Vestfold.Gift 6-1-1878 i Hof..kjenner noen slekten bakover ?Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Kallekleiv

Takk for god hjelp,må desverre på jobb ,og på hytta i helgen, men skal ta fatt på dette når jeg kommer hjem søndag.Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg lurer litt på om det er henvist til feil Helle Syversdatter i Hoff i 1865. Hun som er 3 år passer vel litt dårlig med oppgitt alder? Innlegg 1.Her er en annen Helle Syversdatter som er nevnt 15 år i 1865, tellingen. Kan det være rett dame tro? LenkeDa finner du ikke foreldre i første omgang, for denne er utplassert som fosterbarn?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Tja, her var det noe merkelig, Kan det være at folketellinga for 1865 viser helt feil alder på Helle Andrea? Her fant jeg nemlig en dåp på henne i 1851, med samme foreldrepar som i 1865 tellingen, innlegg 3 ?? Lenke Hun er født 1851 og passer med oppgitt alder.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Kallekleiv

Kjempe flott ,(flott navn du har).Mormor var født i hof og hennes side av familien vet vi utrolig lite om ,så alle opplysninger kommer godt med .Mvh Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Hei igjen, navnsøster! Her lurer jeg på om du har Jens Larsen , far til Ole Jensen , hos sine foreldre i 1801? I så fall har du flere generasjoner bakover? LenkeSkal se om jeg finner flere opplysninger, dessverre har jeg ikke bygsebøker for Hoff.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Ja, det er samme damen, Anne. Her fant jeg flere barn med foreldre Jens Larsen og Sibille Halvorsdatter også: Lars Jensen , 1825 i BotheHellene Jensen f. 1829, HoffEllen Maria Jensdatter 12 jun 1843 . Hoff. Legger lenke til den siste jenta: Lenke Disse kan sikkert finnes digitale kirkebøker også. Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.