Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Lisbeth Wangen

[#53946] Pedersen fra Sylling i Buskerud

Recommended Posts

Gjest Lisbeth Wangen

Mine oldeforeldre bodde i Sylling.Min oldemor het Inga og min Oldefar August.Jeg finner hverken min oldemor eller oldefar.Og kirkebøkene derfra er jo ikke lagt ut på nettet ennå.Hvorfor?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Maya Lillemoen

Hei Lisbeth Har du sånn ca årstall?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Lisbeth Wangen

Det eneste jeg vet er at August er født på Aamodt Hedmark i 1879.Og foreldrene hans har jeg funnet.Har også funnet han i 1900 tellingene.Men etter det ingenting.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Berit Knudsen

Jeg tror du finner Sylling og Sjåstad under Lier.Oversikt over kirkebøker og sogn. Du kan bruke den ved f.eks. og rulle deg oppover til du kommer til Lier da det står alfabetisk. Lenke Det kan være lurt og lagre denne lenka (bokmerke) da den gjelder for hele landet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Maya Lillemoen

Den kirkeboka du trenger er for ny, du må ta kontakt med kirkegårdskontoret i Lier: Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Berit Knudsen

Hvor er August i 1900 ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Berit Knudsen

Tror jeg til slutt fant han i Enebak, men der står det at han er født i 1881 Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Lisbeth Wangen

Ja det er nok han du har funnet.Problemet er at jeg ikke finner han noen steder senere.Jeg vet jo at han giftet seg med Inga og at de fikk ihvertfall 4 barn.En av dem er jo min bestemor født i 1918

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Berit Knudsen

Vet du om din bestemor var deres første barn ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Lisbeth Wangen

Vet ikke om hun var førstefødt.Hun sier ikke mye om dette.Men jeg vet at broren hennes het Sven,og at han døde for noen få år siden.Og han bodde da på plassen i Sylling hvor foreldrene bodde.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Astrid K. Natvig

hei, var oldemoren din, Inga, fra Sylling? Kjenner du hennes fulle navn? Eller vet du om de giftet seg der? Da vil du nok finne dem under 'Lysninger i Lier 1900-36', skannede kirkebøker, eller i den som er lagt ut for Sylling (fram til 1910).vennlig hilsen Astrid (som er født i Sylling!)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Lisbeth Wangen

Ja min oldemor het Inga Pedersen.Jeg vet ikke om de giftet seg i Sylling.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Astrid K. Natvig

hei, her har du dem, gift i Sylling 30. april 1904. LenkeDa kan du bare begynne å lete etter barna...Lykke til videre, hilsen Astrid.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Astrid K. Natvig

og her er dåpen til Inga Kristine i 1883, så her får du med tippoldeforeldre og deres alder, også. Litt svak skrift, men det går vel bra.LenkeAstrid.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Astrid K. Natvig

sorry, skal være Inga Kathrine! Du finner Inga og hele familien hennes på Bakkerud i Lier i 1900-tellingen,Astrid.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Astrid K. Natvig

her er dåpen til nok en sønn, Axel Olaf, i 1906 (nr. 23): LenkeAstrid

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Lisbeth Wangen

Tusen hjertlig takk.Moro når ting ordner seg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.