Gå til innhold
Arkivverket

[#53946] Pedersen fra Sylling i Buskerud


Gjest Lisbeth Wangen
 Del

Recommended Posts

Gjest Lisbeth Wangen

Mine oldeforeldre bodde i Sylling.Min oldemor het Inga og min Oldefar August.Jeg finner hverken min oldemor eller oldefar.Og kirkebøkene derfra er jo ikke lagt ut på nettet ennå.Hvorfor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lisbeth Wangen

Det eneste jeg vet er at August er født på Aamodt Hedmark i 1879.Og foreldrene hans har jeg funnet.Har også funnet han i 1900 tellingene.Men etter det ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Jeg tror du finner Sylling og Sjåstad under Lier.Oversikt over kirkebøker og sogn. Du kan bruke den ved f.eks. og rulle deg oppover til du kommer til Lier da det står alfabetisk. Lenke Det kan være lurt og lagre denne lenka (bokmerke) da den gjelder for hele landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lisbeth Wangen

Ja det er nok han du har funnet.Problemet er at jeg ikke finner han noen steder senere.Jeg vet jo at han giftet seg med Inga og at de fikk ihvertfall 4 barn.En av dem er jo min bestemor født i 1918

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lisbeth Wangen

Vet ikke om hun var førstefødt.Hun sier ikke mye om dette.Men jeg vet at broren hennes het Sven,og at han døde for noen få år siden.Og han bodde da på plassen i Sylling hvor foreldrene bodde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid K. Natvig

hei, var oldemoren din, Inga, fra Sylling? Kjenner du hennes fulle navn? Eller vet du om de giftet seg der? Da vil du nok finne dem under 'Lysninger i Lier 1900-36', skannede kirkebøker, eller i den som er lagt ut for Sylling (fram til 1910).vennlig hilsen Astrid (som er født i Sylling!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid K. Natvig

og her er dåpen til Inga Kristine i 1883, så her får du med tippoldeforeldre og deres alder, også. Litt svak skrift, men det går vel bra.LenkeAstrid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.