Gå til innhold
Arkivverket

[#53951] Slekt Elling Haugland


Gjest Lisbeth Wangen
 Del

Recommended Posts

Gjest Lisbeth Wangen

Søker etter slekt etter Elling Haugland.Også etternavnet Borge.Han var gift med Martha Olsdatter.Begge født i Haus i Hordaland.Bodde på Haugland gård.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marit Nyhus

Hei LisbethFinner Elling og Martha i 1865 på Borge med datteren Gjertru [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=46&filnamn=f61250&gardpostnr=132&personpostnr=848&merk=848#ovre>LenkeHer i 1900 på Haugland LenkeFlere barn: LenkeLenkeLenkeLenkeLenkeMuligens også flere mellom den siste og Johannes født 1881.Finner også dette på FS, litt usikker på om det er rett, men dette viser Ellings foreldre og søsken. Står også oppført dødsår på Elling med 1918 men jeg kan ikke finne ham død i Haus dette året eller nærliggende år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lisbeth Wangen

Ja det stemmer med barn.Men hvor ble Elling av etter 1900.Vet han flyttet til Vestfold.Men har ingen opplysninger om hvor han døde.Og om hvor Martha ble av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lisbeth Wangen

Har ennå ikke kommet noe videre.Foreldrene stemmer ikke.Er det noen som kan hjelpe?Etter hva jeg tror er foreldrene hans Knud Olsen og en Gjertru.Men ellers finner jeg ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Ludvig Kvamme

Elling Haugland dør 01.01.1918 i Ytre Arna, gravlagt 06.01.1918. Hans kone Marta dør 11.05.1912 på Haugland i Arna og blir begravet 19.05.1912 i Arna. Elling var bonde på Borge 1865-1887, deretter var han pakter på Haugland ifølge Haus bygdebok.Han fikk disse barna: Gjertrud 1865-1951, Kari 1868-1872, Olina 1871-1872, Kari 1873-?, Ole 1875-? Dro til Svelvik.Knut 1878-1905, Dødfødt gutt 1880, Johannes 1881 dro til Tyssedal, Malena 1884-?, Steffen Andreas 1886-1920.Mvh. Johan Ludvig Kvamme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lisbeth Wangen

Etter hva jeg også har funnet ut er min tippoldemor Marthas etternavn Quamme.Og noen steder heter hun Kvamme.Men at også at gården hun kom fra het Kvamme.Noen som vet noe mer om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.