Gå til innhold
Arkivverket

[#53965] Bygdebøker i Hedmark


Gjest Britt D. Hjeltnes
 Del

Recommended Posts

Gjest Steinar Nyløkken

Stomner finner jeg bare i Raade i Østfold, de har egen bygdebok.Gjølstad, Bingen og Rolstad, er i tidligere Brandval kommune (nå en del av Kongsvinger) vet ikke om bygdeboka for vinger også dekker Brandval. Piksrud er i hvertfal i Vinger.Gjølstad finnes også i Ringsaker, de har en bygdebok.Disen finner jeg i Vang og Søndre Odal. Bare Odal har bygdebok.Sorknes finnes i Åmot bygdebok. Her kan jeg evt hjelpe deg og gjøre oppslag.Steinar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sverre Søgaard

Ut fra geografisk plassering av de andre gardene er det vel snakk om Stømner i Vinger som har bygdebok. Det kan også være Stømne i Hof som også har bygdebok. Jeg regner også med at det er Sorknes i Grue som har bygdebok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Britt D. Hjeltnes

Eg takker og tar imot tilbudet med det samme :I flg. Family Search :Marte Tostensdatter Sorknes d, 1728 , Brandval , gift 1684 eller 1688 , med Berger Gundersen Rolstad. Deres sønn Tosten f. 1688,ser ut til å ha giftet seg til Gjølstad.Martes foreldre skal være Tosten Olsen Snarhoel , Mellom Sorknes og Maren Helgesdatter Gile. Tostens slekt kan føres tilbake til Torsten Knutsen Mellom-Sorknes og videre til Berger Arnesen Arneberg f.ca. 1555 , Hof.Maren Helgesdatter f.ca. 1630 på Vang og denne slekta føres til 1400 tallet.Kan disse anetavlene være riktige ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Britt D. Hjeltnes

Det jeg er ute etter er aner til Henning Gulliksen f. 1794 , Stomner, Vinger og Olia Gundersdatter f. 1779 , Bingen , Grue .Olie i 1801 : LenkeDe ble viet 31.10.1816 i Grue eller Brandval.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Sollien

Hei Britt! Henning Gulliksen Stømner finner du i Vinger bygdebok II side 121. Har en god del om denne slekta i min database. Alt for mye å legge frem her. (fisollie()online.no. Mvh. Finn Sollien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.