Gå til innhold
Arkivverket

[#53981] Hjelp til tyding av kirkebok. Eidanger, Telemark. 1814-1831.


Gjest Unni Knudsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Unni Knudsen

Er det noen som kan hjelpe meg med dette: Tror det skal være Peder født 11 mai 1822. Foreldere: Ingeborg Olsdtr/Stosdtr, (vanskelig å lese), faderen skal,tror jeg hete enten Peder Hansen eller Peder Jensen Rød, og hvor kommer hun ifra? uækte barn, ent, faddere. Eidanger Telemark, 1814-1831 Mini, nr 7, side 31. Mvh. Unni Knudsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne J. Engmo

Hei Unni. Fant konfirmasjonen,tror jeg,så at han var døpt 9.juni,så det må vel være denne karen: Lenke Tror det står Peder Rød,med foreldre Peder Hansen og Ingeborg Olsdatter. Litt lettere å lese skrifta her enn ved dåpen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unni Knudsen

Takk til deg Anne. Det er nok de rette folka ja. Mye lettere å lese, det ser jeg nå. I dåpen lurer jeg på hva det står etter morens navn,(Ingeborg Olsdatter), mulig at det er stedet hun kommer ifra. Mvh. Unni Knudsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.