Gå til innhold
Arkivverket

[#53987] Finnes det noen etterkommere etter Sigurd Eugen Kristoffersen


Gjest Lisbeth Wangen
 Del

Recommended Posts

Gjest Lisbeth Wangen

Min oldefar er født i 1897.Bodde hele sitt liv i Fjeldsbyen i Drammen.Han fikk min bestefar i 1920.Etter det vet jeg ikke hva han gjorde.Han hadde liten kontakt med min bestefar,og hadde også andre barn.Er inntressert i hvem han giftet seg med.Og når han døde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Håklev

FT 1900 LenkeNår døde hans foreldre og er dødsfallprotokoll/skifte sjekket ? Ser han har flere søsken,har de barn og opptrer Sigurd som fadder hvis det er etterkommere etter søsken ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lisbeth Wangen

Har ingen anelse om det finnes noe skifte.Vet ikke når foreldrene døde.Men har fulgt slekten hans langt tilbake.Men lite om hvor han døde selv.Og om det finnes noen som lever i dag som er hans etterkommere.Vet at min bestefar jobbet sammen med sin halvbror i mange år uten å vite det.Men familien snakket ikke om dette.Den gangen var det vel synd å være født utenfor ekteskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest arild andersen

hei igjenkan jeg få spørre om du har funnet dåpen til din bestefar her på nettet?. Jg vil tro at det står noe om bosted for foreldrene, altså faren Sigurd.Kan du oppgi det? Det kan være til hjelp for de som kan hjelpe deg.mvh Arild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Under DIS gravminneregister fant jeg en Sigurd Kristoffersen d. 1955, bisatt 25/5 1955. Ført uten Fødselsår. Gravlagt Strømsgodset, Drammen. Jeg prøver en lenke her, men det er ikke bilde av gravstøtte, så jeg vet ikke om lenken blir riktig?Lenke Du kan søke på navn i registeret så får du opp de registrerte med etternavn Kristoffersen. Kan jo tenkes at noen av barna er registrert døde i Drammen?Du kan jo også prøve med en forespørsel hos kirkevergen i Drammen. Om familien bodde på Fjell så er det i så fall gravlagt på Strømsø. Lykke til med letingen. Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Håklev

HeiFra DIS-Norge gravminner:Kristian Kristoffersen begr.0503 1949 og Laura Kristoffersen begr.0504 1945 Bragernes Drammen Gravsted EB 6 16Kan dette være foreldre til Sigurd ? (Navnene passer jo bra,men det behøver ikk være de) Kanskje det er en dødsfallsannonse i Drammens Tidende hvor det står navn på barna,eller du kan ta kontakt med skifteretten i Drammen om de har flere opplysningerMvh Solveig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Nå har jeg lett gjennom kirkebøker for Strømsgodset, Skoger, Strømsø, Strømsø/Tangen for 1920 for å lete etter en sønn av Sigurd Kristoffersen, dessverre ikke funnet noe her. Fjell ligger nær grensen til Skoger, så det er mulig fødsel kan være registrert i Skoger den gang. ( Området har hørt til Skoger og Vestfold i flere perioder) Flott om du oppgir din bestefars navn, og vet du om moren bodde på Fjell?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg fant også en Ludig Kristoffersen i DIS gravminneregister. Bisatt 20/3 1980, Strømsø. Felt C rad o9 , grav nr 001.Fødselsår ikke ført, så det trenger jo ikke være en bror?Søstrene til Sigurd blir ikke så enkle å finne , de er muligens registrert under mannens etternavn, om de var gifte. Flott at Solveig fant bestefars fødsel. Da får du nok lete selv , for jeg er helt enig i at vi ikke legger ut opplysninger om noen som fortsatt kan være i live.Mvh. Gunn Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Ja, det var lett å finne din bestefar på fødselsregisteret Strømsø 11920.Du må bare slå opp på Buskerud og ikke Vestfold, selv om dette området lå i Vestfold den gang.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Du finner også dåpen i Strømsø og Tangen , Ministerialbok II 8 1902-1933.( Her finner du også faddere med.Mulig du kan finne ut om Sigurd fikk flere barn de nærmeste årene i Drammen? Om han fortsatte å bli i området?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lisbeth Wangen

Det stemmer at Kristian og Laura er foreldre til Sigurd.Dette visste jeg.Så jeg får lete videre etter eventuelle barn av Sigurd og om han giftet seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.